6728
Sök

Reservdelar passar flera årsmodeller

3 Inlägg
27 mars 2021
Trådstartare
Vi har en Fiat Ducato 120 mjt 13, år 2010, som vi letar diverse reservdelar till, bland annat stoppning till förarstolen (jag ska försöka byta den själv tänkte jag).
Ibland ser jag tex Stol passar år 2006 - 2012 tex . Finns det någonstans man kan se mellan vilka årtal reservdelarna passar till vår bil? Jag vill inte köpa fel grejer.. så rik är jag inte..

Vettemannen
27 mars 2021
Spinxen skrev:
Vi har en Fiat Ducato 120 mjt 13, år 2010, som vi letar diverse reservdelar till, bland annat stoppning till förarstolen (jag ska försöka byta den själv tänkte jag).
Ibland ser jag tex Stol passar år 2006 - 2012 tex . Finns det någonstans man kan se mellan vilka årtal reservdelarna passar till vår bil? Jag vill inte köpa fel grejer.. så rik är jag inte..

Går det inte bara att köpa delar till din bil, det borde väl bli rätt?

/Benny

* Voff voff *
11 083 Inlägg
27 mars 2021
Spinxen skrev:

Om det står att delen passar 2006-2012 så gör den väl det? Och har du en 2010 så hamnar du ju i det spannet, så då bör den ju passa din?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

3 Inlägg
2 april 2021
Trådstartare
Om det står att delen passar 2006-2012 så gör den väl det? Och har du en 2010 så hamnar du ju i det spannet, så då bör den ju passa din?

Ursäkta sent svar.
Gäller de årtalen alla delar eller bara stolar?

Jag är helt ny på detta så försöker greppa hur det funkar.

3 Inlägg
2 april 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Spinxen skrev:

Går det inte bara att köpa delar till din bil, det borde väl bli rätt?

/Benny

Det är klart jag kan köpa en helt ny stol men det blir betydligt dyrare. Jag vill just nu hellre lägga pengar på blivande bodelen (plåtis/husbilsbygge) än en ny stol.

* Voff voff *
11 083 Inlägg
2 april 2021
Spinxen skrev:

Ursäkta sent svar.
Gäller de årtalen alla delar eller bara stolar?

Jag är helt ny på detta så försöker greppa hur det funkar.

Det beror ju helt på vad det står om just den delen. Helt omöjligt att svara på för varje del. Listan skulle bli enormt lång.

Du får ju helt enkelt kolla. Står det att något passar tex 2006-2012 och du har en 2010 så passar den. Står det att den passar 2006-2009 så passar den inte din 2010.

Vissa saker uppdateras och ändras under tiden en bilmodell säljs, andra saker ändras inte.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök