Fel på mätare importbil

Earni
11 april 2021 · 2 Inlägg

Hej!

Jag har köpt en Skoda Superb från 2012. När jag köpte den så skulle den ha gått 6000mil, men det visade sig efter ett tag att den gått 20000mil.
Nu är det som så att jag behöver byta bil, och jag därför gärna justera fram mätaren så att de där 14000milen som saknas är med.
Finns det något sätt att lösa det utan att behöva byta hela mätaren?
Jag förstår att jag kan skriva in att mätaren inte stämmer i kontrakt och så, men jag vill inte att jag säljer den vidare till någon som i sin tur försöker lura någon annan person som är lika naiv som mig. sad

Hoppas att jag lade tråden på ett okej ställe.
Tack på förhand

trubbelturbo
11 april 2021 · 1 459 Inlägg

Kan inte en Skoda-verkstad hjälpa dig?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Earni
11 april 2021 · 2 Inlägg

Var på Olofsson bil och frågade, och de sa att man var tvungen att byta ut hela instrumentet... vilket skulle gå på ca 20.000kr. Kändes lite saftigt då jag inte tror att jag får ut mer än 60.000 för bilen.

Senast redigerat av Earni (11 april 2021)

Presidento Of World
11 april 2021 · 3 324 Inlägg

Kontakta OEM eftermontering om du inte har långt till Karlstad. Fixar det mesta.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Cuefa Ain't no place like home...
12 april 2021 · 4 628 Inlägg

Earni skrev:
Var på Olofsson bil och frågade, och de sa att man var tvungen att byta ut hela instrumentet... vilket skulle gå på ca 20.000kr. Kändes lite saftigt då jag inte tror att jag får ut mer än 60.000 för bilen.

Dom måste ha missförstått dig. Det går oftast att justera UPP mätarställningen utan problem.
E värre att dra ner den dock.

Men det enklaste är väl att Du bara skriver i annonsen att mätarställningen är felaktig?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
xXSammy
12 april 2021 · 6 569 Inlägg

Vissa bilar lagrar även mätarställningen i motorstyrningen

Hände på en XC60 när vi tanka i Volvos 2.0 servicemjukvara och sedan visade bilen 4000 mil till

Senast redigerat av xXSammy (12 april 2021)

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang