Autobutler - någon som provat?

Hickan
3 maj 2021 · 374 Inlägg

halloj,
har bokat tid på någon verkstad för kamremsbyte på min jetta mk1 nästa vecka genom autobutler. sjukt smidig process, fick 7 offerter ganska snabbt. räknat på 2,5 timmar arbetstid + typ 900 i materialkostnad. tiden känns väl ändå hyffsat rimlig, bortsett från att några av bultarna är runddragna till yttre spännaren som man lär bort med men det ska väl inte vara någon match för en verkstad.

till saken - fick 7 offerter mellan 2000-3800kr med autobutler, ringde sedan runt till 3 andra verkstäder som ville ha 5800, 5500 och den tredje 4000-7000. kändes väldigt dyrt. någon annan som provat det där autobutler? det är ju bra mycket billigare än de jag ringde till. är lite nyfiken på vad offerten hade hamnat på om man istället hade ringt in till verkstaden jag nu bokade på genom autobutler

Senast redigerat av Hickan (3 maj 2021)

jag hatar bilar
Flamslag
12 maj 2021 · 147 Inlägg

Vi har provat dem i 4 -års tid för att hitta den billigaste verkstaden att byta däck med, Autobutlers pris på 199kr har varit svårslaget på den punkten.

Hickan
12 maj 2021 · 374 Inlägg

Flamslag skrev:
Vi har provat dem i 4 -års tid för att hitta den billigaste verkstaden att byta däck med, Autobutlers pris på 199kr har varit svårslaget på den punkten.

låter bra. lämnade in min fars bil för att byta lambdasondgivare och min jetta är klar nu. dock hade ventilerna slagit i så nu vet jag inte hur jag ska lösa det.

jag hatar bilar
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang