Brådhis skrev:
Kimmelimm skrev:
Brådhis skrev:
Det kan skilja betydligt mer än 300:- mellan olika bolag, så det lönar sig helt klart att ringa runt och jämföra. Kanske är kombin tillochmed billigare än halvkombin (i20 är väl en kompakt/hatchback snarare än en halvkombi?) hos ett annat bolag.

Åh okej, extremt svårt det här med bilköp, det visste jag inte - tack!

Nu lutar det sig mot en VW Polo pga. de är NCAP5 och verkar säkra ifall olyckan skulle inträffa.

Glöm inte att NCAP är lite av en chimär bitvis. Dvs en bil kan få högre poäng än en annan enbart pga tex bättre fotgängarskydd men utan att den faktiskt är säkrare för dig som förare. Så det kan vara värt att kolla lite noggrannare än bara på antalet stjärnor.

bästa att ha inställningen att man endå aldrig kommer krocka då spelar inte krockskyddet någon roll.. för ökade risken att krocka ju farligare bil man har då skulle jag nog varit död flera gånger om

i övrigt är jag ganska nöjd med min polo 6r den har sina problem men den har trotts allt gett mig väldigt lite problem tanke på att jag kör minst 3000mil varje år och jag har istort sätt bara gjort oljebyte och filterbyte på bilen så när som en oljefilterhållare/kylare som gav upp men det är rätt lite fel på 3år och 9000mil måste jag säga

då kör jag inte snällt med bilstackarn. utan den får jobba för varje droppe diesel jag tankar..
tror jag ger typ 300kr helförskring i månaden. inget direkt jag kollar på det dras på autogiro ihop med lite andra bilfärskringar jag har.
nu är ju jag äldre en gatan jag bor på så det ger ju kanske lite skev bild om man är relativt ung med nytaget körkort .
jag har alla mina bilar försäkrade på länsförsäkringar utom om jag äger en volvo då är det volvia som är billigast har ju en hel hög olika bilar
men hittils har det vara länsföräskringar som varit billigast har ju både Audi Vw Seat Peugeot men det brukar endå bli billigast där.
sen är det skönt att ha allt hos samma försäkringsbolag..