Mossan1 skrev:
Uppstod det plötsligt eller dog den under färd?
Gick den dåligt först för att sedan inte starta?
Stått länge?
Kan den ha startats och stängts av nästan omgående. Typ endast flyttats en billängd eller så?
Annars:
Startade den till utan spridarna känns som för mycket bränsle i förhållande till luft. Dvs de när sur.
Ta ut luftfiltret och kolla så det inte är tätt. Håll sedan fullgas när du försöker starta =max med luft.
Duger inte det är det rengöring/byte av stiften.
Duger inte det heller, får vi ta mina första frågor lite djupare.
Varför detta uppstod är viktig info för dig oavsett.
EGR ger den inte mindre luft egentligen. I synnerhet inte i startögonblicket.
Den återför en del av avgaserna för återförbränning.
En helt öppen EGR när den inte ska, ger då en ganska rejäl vakuumläcka.
Möjligt men lite långsökt. Skulle då ge för MAGER blandning i stället, eftersom luft som i det scenariot skulle sugas in via EGR inte är uppmätt av en (ev) LMM.