8586
Sök

Tips för köp av begagnad bil

2 Inlägg
1 juni 2021
Trådstartare
Hej hallå

Jag håller på och letar efter en begagnad bil som jag ska använda tillvardags och har fastnat lite för Volvo s60 men känner att jag skulle vilja ha lite tips om andra bilmodeller.
Min max budget ligger nånstans runt 120-130 tusen.
Jag är tacksam för alla tips, dom ända krav jag igentligen har är att den ska vara bekväm att köra och det gör ju ingenting om det är en lite roligare motor i bilen.

7 786 Inlägg
1 juni 2021
Om du skulle vilja ha en driftsäker bil i stället vill jag rekommendera en japansk bil.
Komforten är inte sämre i en Honda, Toyota eller Mazda, för att ta några exempel.
Även KIA och Hyundai kan vara alternativ.

2 Inlägg
1 juni 2021
Trådstartare
torsen skrev:
Om du skulle vilja ha en driftsäker bil i stället vill jag rekommendera en japansk bil.
Komforten är inte sämre i en Honda, Toyota eller Mazda, för att ta några exempel.

Tack för svar ska kika på det

* Voff voff *
11 083 Inlägg
1 juni 2021
torsen skrev:

Hepp! Nu ska vi inte ta detta som en absolut sanning, det är Torsens åsikt att alla borde köra asiatiska bilar. Trots det är vi rätt många som kör tex Volvo eller något mer centraleuropeiskt märke och dom kan vara nog så driftsäkra dom också. Så att köpa asiatiskt är inte det enda sättet att äga en driftsäker bil. smile

Man ska alltid i första hand köpa den bil man själv vill ha. Inte det som andra tycker att man borde köpa!
Senast redigerat av Brådhis (1 juni 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

7 786 Inlägg
1 juni 2021
Brådhis skrev:
torsen skrev:

Hepp! Nu ska vi inte ta detta som en absolut sanning, det är Torsens åsikt att alla borde köra asiatiska bilar. Trots det är vi rätt många som kör tex Volvo eller något mer centraleuropeiskt märke och dom kan vara nog så driftsäkra dom också. Så att köpa asiatiskt är inte det enda sättet att äga en driftsäker bil. smile

Man ska alltid i första hand köpa den bil man själv vill ha. Inte det som andra tycker att man borde köpa!

Hepp! Man ska lär av andras misstag - man hinner inte göra alla själv, hahaha.

B t w så kör jag själv Citroen!

Sök