Älskar denna tråden!!
Det var en gång en dräng och en bonde som bodde i sin ensamhet ute på vischan..
En dag skulle bonden åka in till stan och handla lite, så han sa till drängen att han skulle slå allt gräs i kornas hage.. Drängen började slå gräs och bonden åkte till stan.
När bonden kom tillbaka efter några timmar så var drängen klar.
B: Men jösses min drängpöjk! E du redan klar?
D: Jovars, det var inte så mkt som d såg ut
B: Men du, där borta har du glömt en stor fläck..!
D: Jo jag vet, men den delen är lite speciell för mig, jag blev av med min oskuld där..
B: Jahaaa men då förstår jag..
Bonden kollade runt lite till och fick se en fläck till som inte var slagen.
B: Men du, där har du ju glömt en fläck till!
D: Jo men du förstår att den delen är lite speciell för mig den också! Där stod nämligen hennes mor..!
B: Men kors i jösse namn, Vad sa hon när hon såg att du betäckte hennes dotter???
D: MUUUUUUU!!
Det var en gång en bonde som hade många fem kor, en tjur och en gammal sugga. Korna hade börjat mjölka väldigt dåligt så han ringde efter en veterinär.. Dagen kom då veterinären skulle kolla på kossorna. Nu var det så att denna veterinär var en väldigt duktig buktalare, så han bestämde sig för att driva lite med bonden.
Veterinären gick fram till Rosa och frågade varför hon inte ville mjölka så mkt..
Rosa kunde ju givetvis inte svara men veterinären buktalade:
V: "jo det är så att tjuren e så lat här"
Bonden häll på att svimma, han hade ju aldrig hört korna prata innan..!
Veterinären gjorde samma sak med alla korna och gick sist fram till suggan och frågade henne varför hon såg så nere ut.. Innan veterinären hann börja buktala ryter bonden:
"SÄGER DU NÅNTING GRISDJÄVUL SÅ GÅR DU TILL SLAKT ÖGONABÖJ!!!"
HAHA^^
Alla skriver alltid citat i hopp om att verka smartare än vad man är, men det känns lite löjligt att försöka verka smartare med andras ord...