Hej har installerat ljud i min 940 på ca 3000 watt tänkte jag skulle montera dubbla 100 a generatorer som laddar ett batteri går det, eller rekomenderas något annat?
Det kommer bli bättre med extra generator men frågan är om generatorerna hinner med att ge ström nog fort eftersom behovet ständigt pendlar i takt med musiken.
Det kommer bli bättre med extra generator men frågan är om generatorerna hinner med att ge ström nog fort eftersom behovet ständigt pendlar i takt med musiken.
Vad för steg är det du kör med?
https://bossaudio.com/?post_type=produc … rom=search Det kör ja med på basarna, men kommer inte spela max på basarna mer runt typ 1500-2000 watt. Kør även med ett gas beat 60x2 watt och ett gas beat 80x 4 watt. Men om jag kör med två generatorer och köper ett nytt agm batteri?
Har du problem med spänningen? Vilken spänning har du vid steget vid fullt ös osv? :-)
Ja jag har problem med spänningen har på 50% på gainen och fullt på stereon, då dog bilen (vet att det inte är bra för basen och slutsteget) Ska mäta spänningen på slutsteget när ja kommer hem.
Gainen ska dock ställas in efter stereons signal på lågnivån. Den justerar inte effekt ur slutsteget. Finns guider på Youtube m.m hur detta görs. Ne det är inte bra att spela med för låg spänning eller fel inställt steg.
Gainen ska dock ställas in efter stereons signal på lågnivån. Den justerar inte effekt ur slutsteget. Finns guider på Youtube m.m hur detta görs. Ne det är inte bra att spela med för låg spänning eller fel inställt steg.
Ok men vad rekomenderar du att göra för att volten ska hålla sig på ca 14 volt? Har inte jätte mycket pengar ja vill kan ner på strömförsörjning dock.