3314
Sök

Audi 100 2.3E istället för min 740 gl

209 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
Tja tänkte sälja min volvo 744 gl 88b som är lite stylad med sprotluftfilter 90ans rödvita bakljus å 17" fälgar

å har istället då tänkt köpa en Audi 100 2.3E den gamla karossen då jag vil köra 5 cylindrigt

men min fråga är vilken bil är roligast å köra å hur är väghållningen på audin är den bätre en volvon??

297 Inlägg
31 januari 2007
TurboSnigel skrev:
Tja tänkte sälja min volvo 744 gl 88b som är lite stylad med sprotluftfilter 90ans rödvita bakljus å 17" fälgar

å har istället då tänkt köpa en Audi 100 2.3E den gamla karossen då jag vil köra 5 cylindrigt

men min fråga är vilken bil är roligast å köra å hur är väghållningen på audin är den bätre en volvon??

Jag hade en audi 100 2.3e CD-pak -90a innan jag köpte mig min 740 turbo och jag saknar audin mer å mer för värje dag. Visseligen har tic'en mer häst och bakhjulsdrift men audin hade mycke bättre väghållning, mer "lyx", finare samt bättre att bygga ljud i.

Jag rekomenderar stark att du säljer din 740 och köper en audi 100, men du måste köpa stora motorn för dom mindre e skit. försök även fåtag på en med CD-pak, dom e lite lyxigare smile

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
31 januari 2007
"stylad med sportluftfilter" (med en viss ändring av stavning) tycker jag är en lite rolig mening smile

Men för att hålla sig till ämnet, så håller jag med om att Audin är lyxigare.
Däremot skulle jag inte vilja byta bort bakhjulsdriften, men visst är Audin bättre att åka i.

Pappa hade en Audi 100 kombi med någon stor motor i. Finns det 2.6 eller nåt sånt högt? Har för mig att det var nåt sånt...
Riktigt skön bil att åka i för övrigt smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 418 Inlägg
31 januari 2007
John87 skrev:
"stylad med sportluftfilter" (med en viss ändring av stavning) tycker jag är en lite rolig mening smile

Däremot skulle jag inte vilja byta bort bakhjulsdriften, men visst är Audin bättre att åka i.

Pappa hade en Audi 100 kombi med någon stor motor i. Finns det 2.6 eller nåt sånt högt? Har för mig att det var nåt sånt...

dom finns som 2.0, 2.3, 2.6 och 2.8 wink

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

297 Inlägg
31 januari 2007
Lindberg88 skrev:
John87 skrev:

dom finns som 2.0, 2.3, 2.6 och 2.8 wink

1.8 sug och 2.2 turbo också smile
Senast redigerat av H40GST (31 januari 2007)

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

Sök