8509
Sök

Pontiac G8 / gxp import till Sverige?

70 Inlägg
19 juli 2021
Trådstartare
Har genom åren varit sugen på flera olika bilmodeller blandannat F10 M5,  E55 , C63or , CLS63 , Dodge charger scatpacks , E39 M5 , Camaro SS/ZL1 , Corvette C6 z06
, c5 z06.

Och har just nu en äldre Bmw E39 4.4L som jag står vid ett enormt vägskäl med. Allting kostar mer än det smakar och trots att bilen alltid får mig att le så kanske jag bara har den kvar 1-2 säsonger.

Och det jag fastnat för är då en Pontiac G8 2008-2009' för 5-9k $ eller en gxp för 30-45K $. Lite exakt som e39 m5 eller e39 540i där jag gick för 540n. Planerna är i stort sett att ha bilen i Garage. Köra på bilträffar och värna om den i flera år framöver. Lägger inte särskilt många mil på nuvarande bilen utan mer en glassätarbil på sommaren. Entusiastägd om man nu skall lita på det bekanta säger när dom ser mig hålla på med min e39a.

Problemet är ju att dessa inte växer på träd i Sverige...  Någon som har ägt en G8 GT eller gxp och kan uttala sig om man blir glad vid övergång från en e39>5 serie i kvalitet på körningen för en sommarglidare. Isåfall en kammad, longtube headers och xpipe med en mild mappning. Och vilka företag som kan tänkas hjälpa till vid importer av sådana här bilar. smile

Camaron finns ju också med LS3 motorn men dom känns inte lika spännande och de flesta är ju krockade på blocket..

Sök