Fan det är ju så att man vill ha felkoderna på det här.
Har haft lite svårt att hitta ordentliga kabelscheman, tyvärr.
Nu har, som sagt, alla de Sprintrar jag arbetat med varit 906or, eller 907or men jag skriver av hur jag tror att dessa system lirar.
Ta detta med en nypa salt.

"Styrning automatlåda kl.15" hänvisar förmodligen till "Transmissionsstyrdon kl.15 / tändningsplus".
När denne löser ut så lär växellådan balla ur ordentligt, korrekt?
Transmissionsreläet verkar skicka en 30-ström till "styrdon transmission", samt "styrdon växelväljare".
!!Har för mig!! att D+ reläet får sitt tillslag via kombiinstrumentet när tändning slås på.
Additional heat exchanger tolkar väl jag som tillsatsvärmare/dieselvärmare, så detta relä kan vi rationalisera bort tills vidare.
Vill minnas att transmissionsstyrdon, och reläplattan med D+, osv sitter under förarsätet.. Korrekt?
Isåfall så bör det löpa kablage under instegslisten, samt mellan sätena och instrumentbräda.
Finns nog några hörn längs vägen där det kan skavas.
Om du inte gjort det, skruva loss alla säkringshållare och reläplattor och kika igenom alla kontakter grundligt.
Det känns som att det skulle kunna vara kortslutning i reläplattan, eller i kabelstammen som löper upp till den.
Skulle även kanske vara dags att belasta jordkablar.