12 september 2021
Trådstartare
Lika bra att jag förklarar. Jag har haft en tumör i huvudet för 1.5 år sedan. Jag har opererat bort den. Tumören var godartad och jag slapp strålning och massa mediciner. Den tumören jag hade växer sakta men den slutar aldrig växa och har en förmåga att komma tillbaka. Min var 6.5x5 cm stor och har tryckt ihop ena hjärnhalvan så att den till slut inte fick något blod. Så jag vet inte hur mycket stryk den hjärnhalvan har fått pga avblodbrist eller om den fungerar över huvud taget. Efter operationen så fick jag reda på att jag skulle ta det lugnt i ca tre månader sen skulle jag vara frisk. Så jag drog igång och jobbade på jobbet där det är högt tempo och mycket kaos. Vid nyår så kollapsade jag mentalt. Hamnade i sjukvårdssvängen igen där jag fick reda på att jag hade diagnosen hjärntrötthet och att jag borde ha vilat hjärnan och låtit den starta upp långsamt och försiktigt under ett eller ett par år. Så där är jag nu. En skalle med Adhd och en hjärna som stänger ner kroppen så fort den blir trött. Därför går det otroligt sakta för mig. Men jag lever, får köra bil och kan meka. Däremot så kommer jag aldrig att blir som förut säger mina läkare.
Senast redigerat av rosten1000 (12 september 2021)