Ford Fiesta 2014 motorljud (video)

Zaf
3 oktober 2021 · 3 Inlägg



Vad kan det tänkas vara för fel? Helt okunnig om bilar och bilen ska servas om 1 vecka.

Kan ibland även fortsätta ca 30 sek efter att motorn har stängts av och nyckel är utdragen

Senast redigerat av Zaf (3 oktober 2021)

xXSammy
3 oktober 2021 · 6 569 Inlägg

Har bilen servats enligt intervall? (Slarvas det med service kan oljesludge förekomma = Täppt oljepump)

Låter som den gått med dåligt oljetryck en längre tid

De/Dem
Zaf
3 oktober 2021 · 3 Inlägg

Hej!

Den har servats med intervall.
Avläst med obdii utan felkod och detta motorljud förekommer bara ibland och alltså inte hela tiden. Största jag märker är ju just att den håller på trots att jag dragit ut nyckeln från tändningen.

Senast redigerat av Zaf (3 oktober 2021)

Jesper328
3 oktober 2021 · 2 366 Inlägg

Satfläsk vad den låter illa.

Kan det vara någon elektrisk sekundärluftpump som är riktigt dålig tro?

Up the RA
Utmarks-Loke
3 oktober 2021 · 5 833 Inlägg

Zaf skrev:
Hej!

Den har servats med intervall.
Avläst med obdii utan felkod och detta motorljud förekommer bara ibland och alltså inte hela tiden. Största jag märker är ju just att den håller på trots att jag dragit ut nyckeln från tändningen.

Menar du att motorn fortsätter gå efter att du stänger av tändningen och tar ut nyckeln?

Brådhis * Voff voff *
4 oktober 2021 · 10 277 Inlägg

En skuren eller på annat sätt trasig motorfläkt skulle jag säga. Eller möjligen att något lossnat och ligger emot fläktbladen.

Förstår inte riktigt hur ni kan vara inne på att det är motorn som låter? Motorn stängs ju av i slutet av filmen och ljudet fortsätter, så själva motorn går ju iaf att utesluta.

Senast redigerat av Brådhis (4 oktober 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Zaf
12 oktober 2021 · 3 Inlägg

Uppdatering: Kylarfläkten var felet. Plasten på den släpper vid värme och lossnar och då börjar den slå. Plasten kyls av och stelnar och då går den normalt. 4'300kr vill de ha för att åtgärda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang