Montera lås till dörr Volvo Duett

Reinar
7 november 2021 · 22 Inlägg

Tjena, har inget lås på A-traktorn och är lite trött på att folk på skolan springer och öppnar. Vet att det finns att beställa en låscylinder med nyckel för typ 400 spänn men är lite orolig för installation då jag inte har något hål i dörren för låset. Och tänker inte chansa med vart det ska sitta för då slutar det med att jag får köpa flera låscylindrar för att täcka igen hålen. Så undrar om nån här har något tips på hur jag ska göra för att borra hålet på rätt ställe, syns det vart man ska borra från insidan om man tar bort dörrsidan?

Steff240
7 november 2021 · 1 018 Inlägg

Hade inte duetten lås i dörren som standard? Låter märkligt...

Kollat på insidan så att det inte är så enkelt att hålet är igensvetsat/spacklat?
Har den varit A-traktor länge har den nog varit i händerna på dussintals mer eller mindre händiga ägare med egna idéer wink

zzr94092
7 november 2021 · 4 391 Inlägg

Ett lås ,a la` Mister Bean vore ju klockrent..
Annars så får du ta bort dörrsidan o kolla,men det åtgår mer saker än en nyckel och låscylinder för att få till funktionen...

Reinar
7 november 2021 · 22 Inlägg

Haha ja min kompis tyckte också att jag skulle ha ett likadant lås som mister Bean men höll inte riktigt med🤣
Jo jag tror att det satt lås original på dörren men tror att det är bortplockat och igen spacklat eller liknande, men får kika bakom dörrsidan när det är just ute. Tänkte bara att jag hör med er innan för jag är lite lat och den där dörrsidan är svårare att sätta på än vad den borde vara haha.
Tack för svar🙂

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang