Härdsmälta säkringdosa 940

Jagharenbil940
4 december 2021 · 12 Inlägg

Hejsan!

Har en gammal 940gl 94 som jag förbereder för att köra med. Märkte förut idag när jag kollade säkringsboxen att nr 16 (fan, climate control) hade smält sönder plasten runtomkring hållaren, så tänkte köra en såndär säkringshållare ifrån biltema men då jag är ganska nybörjare när det kommer till bilar (speciellt elen) så är min fråga, är det så simpelt som att bara koppla in de två stiften som satt på nr16 i säkringshållaren (se bilden) eller är det mer saker att tänka på? hoppas någon har tid att svara tack smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241872/241872-4dacf4c860b446aff9c7e4438515394b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241872/241872-9e98dff32b2459a22c8bfcc9e4e0be86.jpg

Lucif3r
4 december 2021 · 2 173 Inlägg

Ja, det är så enkelt.

Brådhis * Voff voff *
5 december 2021 · 10 204 Inlägg

Se till att använda isolerade kabelskor så dom inte kommer åt någonstans bara om den ska ligga löst där.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 december 2021 · 13 644 Inlägg

det går ju att byta elcentral oxå det är inte speciellt svårt..  ganska enkelt t.o.m eftersom allt är färguppmärkt ;-)      hade jag gjort.   men så sätter jag mig utan tvekan och rensar ett helt elsystem från en 940 för att få ecc och elhissar elspeglar och sånt till en gammal 740 smile    men det är lekande lätt faktist..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Jagharenbil940
5 december 2021 · 12 Inlägg

Tack för snabba svaren. Har nu satt dit 16 kablarna i säkringshållaren fläkt fungerar men nu har det uppkommit ett nytt problem tutan och torkarna slutade att fungera (sitter på säkring 15) hur kan det vara så?

Growe Fri fart för ett fritt folk!