Hur mycket pengar borde man lägga ned på sin bil?

Eleeb90
17 december 2021 · 345 Inlägg

Original är oftast värt mer men klart säljer du en uppiffas stylad bil till rätt person så kan du nog få en del. Oftast får man inte så mycket mer pengar för om man reparerat bilen eller ej.  Om man har reparerat bilen på verkstad eller om man har kvittonpå delar som man bytt så får man oftast inte igen alla dom pengarna kanske Max hälften. Om det inte är någon riktigt entusiast.

De bilar som jag har har haft. Har jag alltid servat iaf. Mer än så har jag inte gjort. Jag själv är väl kanske lite i samma sits om hur länge jag ska köra med den bil jag har nu.
Tillsvidare har jag servat den bytt olja, bytt filter ska byta bränslefilter och lite andra grejer som inte är något dyrt. Jag har ett avgassystem som inte är i bästa skick men ett nytt sådant kostar ca 3000 kr så det väntar jag med tills jag bestämt mig om jag ska köra med den eller köpa en annan att köra med.

magrrtt
17 december 2021 · 11 Inlägg

Värdera lite vad viljan säger. Förmodligen ska man jobba hela sitt liv, så pengar e lite skit samma när de inte gäller enorma summor. Men behåller du golfen som du har förtroende för redan så kan du ju köpa en w123/124 elr vad nu som lockas att lägga pengar på. Sen säljer du bara golfen när du  skaffat förtroendet för "nya" kärran.

granadadr
18 december 2021 · 7 287 Inlägg

mm jag köper alltid ny bil FÖRE jag säljer den gamla,,  å då har jag 8 bilar så sitter ej där,, klart alla används ju så klart ej till vardags wink

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
dwadw
19 december 2021 · 292 Inlägg

magrrtt skrev:
Värdera lite vad viljan säger. Förmodligen ska man jobba hela sitt liv, så pengar e lite skit samma när de inte gäller enorma summor. Men behåller du golfen som du har förtroende för redan så kan du ju köpa en w123/124 elr vad nu som lockas att lägga pengar på. Sen säljer du bara golfen när du  skaffat förtroendet för "nya" kärran.

granadadr skrev:
mm jag köper alltid ny bil FÖRE jag säljer den gamla,,  å då har jag 8 bilar så sitter ej där,, klart alla används ju så klart ej till vardags wink

Ahh det tänkte jag aldrig på.. Men tror jag gör så faktiskt, när jag får jobb som snickare. Älskar ändå min golf då jag har skapat roliga minnen med kärran. Så kanske blir att jag äger två bilar istället, eftersom de skattefriade bilar är så billiga att äga.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 december 2021 · 17 470 Inlägg

Sälja bil just nu är ingen höjdare. Januari är troligen också trögt. Köpa däremot! Det ska man göra!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rikard_Persson NISMO <3
20 december 2021 · 1 064 Inlägg

Jag brukar budgetera ca 100 000kr varje vinter till att bygga bil med. Så allt hänger väll på hur mycket du tycker om bilen och vad du vill göra med den.

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
torsen
20 december 2021 · 7 234 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Sälja bil just nu är ingen höjdare. Januari är troligen också trögt. Köpa däremot! Det ska man göra!

Instämmer till fullo.
Blir det en köldknäpp så är det som grädde på moset, för köpare!

granadadr
20 december 2021 · 7 287 Inlägg

torsen skrev:

Hybrid_ skrev:
Sälja bil just nu är ingen höjdare. Januari är troligen också trögt. Köpa däremot! Det ska man göra!

Instämmer till fullo.
Blir det en köldknäpp så är det som grädde på moset, för köpare!

vad har kylan med bilköp å göra??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang