Som rubriken lyder så skenladdar min diesel, vad jag tror iaf, med tanke på att det är en 90hk 1.9tdi motorkod ALH (ingen PD motor)
I vissa stunder känner jag betydligt högre ladd än vad jag är van att köra med, men helt plötsligt så försvinner det, och det kommer till och från och ändras under körning,
Jag själv misstänker WGn om jag uppfattat rätt om vad jag fått höra, jag har tidigare fått felkoder angående överladd och underladd, och nånting som kanske är värt att nämna är att drar jag ur vakuumslangen till WGn bör den ändå inte ladda alls? Eller har jag fel? För min laddar, lite annorlunda vid körning men den laddar och även om jag drar ur LMMen så blir det inte någon skillnad på bilen på varken tomgång eller körning.
Nämner även att alla ventiler finns kvar, men gör ingen nytta mer än att dom sitter i kontaktstycket för att inte visa en felkod
Nästa som ska pillas på är antagligen byte av LMM eller turbo, men vill vara mer säker innan jag gör ett ingrepp.
Det som är gjort:
Bytt N75-ventilen.
Bytt alla vakuumslangar förutom från vakuumpump till bromsservon.
Rensat vakuumslangar och gjort om systemet där ASV och EGR är blockat, var så när jag köpte bilen.
Bytt dieselfilter.
Länk till tråden jag hittade med vakuumdiagrammet:
https://forums.tdiclub.com/index.php?th … ed.290286/