wikman83 skrev:
Brådhis skrev:
wikman83 skrev:
Jaha okej, det är det enda jag vinner alltså?!? Fan att jag inte visste det innan, och vilken tur att jag har dig, som kan tala om för mig vilken vision jag har med det hela!
Stort tack för att du har öppnat mina ögon.
Nå´n som bara fick mjuka klappar i år...? Kämpa! Det kommer en jul nästa år också.

För oss som inte fick en kristallkula i julklapp kan det ju vara en idé att då beskriva din vision(!)...? Du skriver att du vill ha det snyggt och prydligt, min första tanke är då inte att snyggt och prydligt är att dra dubbla uppsättningar kablar genom hela bilen till ingen nytta, men det var tydligen fel...
Okej
Jag ber dig läsa min frågeställning en gång till. Och man behöver inte veta mer om min vision än vad som framgår i huvudinlägget, där beskriver jag klart och tydligt att jag inte vill ”koppla via bakljus med hjälp av strömtjuvar, jag vill göra det den besvärliga vägen, så det blir snyggt och prydligt”.
Jag tillägger nu, att jag helst vill slippa att koppla in mig vid bakljuset helt och hållet, därav mitt intresse att få bekräftat om det går att koppla in på säkringsdosan.
Sen bör jag kanske tillägga att jag inte finner det fult för ögat med kablar dragna längs golvet, kanske till och med i samma kabelskydd som övrigt, redan befintligt, kablage och dolda av den mycket snygga och prydliga golvmattan.
Så ja, nu kom det lite mer info... Bra!
Köp en vanlig 7-ledarkabel (eller 13 om så önskas), likadan som redan sannolikt går i dragstången till ditt släp, och dra från samma plats där bakljusen matas och bak till släpvagnskontakten. Finns hos varenda biltillbehörsaffär och då får du ju redan från början rätt färger på kablarna.
Dock tror jag inte du ska mata direkt från säkringsboxen eftersom den högst sannolikt ligger innan reglagen/kontakterna, så det enda du uppnår då är att allt lyser hela tiden... Du får leta upp tex bromsljuskontakten eller dess relä, blinkersreläet osv.
Senast redigerat av Brådhis (26 december 2021)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...