3024
Sök

B230e går bara på tomgång

1 Inlägg
16 februari 2022
Trådstartare
Hej, min b230e går bara på tomgång, såfort man ger minsta gas så dör den. Har inte en aning vad det kan vara. Kom gärna med tips eller om samma sak har hänt dig. Tacksam för svar! MVH Ivar

Avstängd
301 Inlägg
16 februari 2022
1. Bränslefiltret?
2. Felkoder?

* Voff voff *
10 927 Inlägg
16 februari 2022
Robban_F skrev:
1. Bränslefiltret?
2. Felkoder?

Felkoder på en B230E...? Hur tänker du då? smile K-jetronic har inte mycket till diagnostik...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Avstängd
301 Inlägg
16 februari 2022
Brådhis skrev:
Robban_F skrev:
1. Bränslefiltret?
2. Felkoder?

Felkoder på en B230E...? Hur tänker du då? smile K-jetronic har inte mycket till diagnostik...

Ok!
Hur tänker du angående bränslefilter då? Felkoder? smile

* Voff voff *
10 927 Inlägg
16 februari 2022
Robban_F skrev:
Brådhis skrev:
Robban_F skrev:
1. Bränslefiltret?
2. Felkoder?

Ok!
Hur tänker du angående bränslefilter då? Felkoder? smile

Nu vet jag inte riktigt vad du menar? Bränslefilter är väl enklast att bara byta om man misstänker att det är problemet?

Avstängd
301 Inlägg
16 februari 2022
Precis! Du frågar och skriver "Tacksam för svar"
Jag tipsar dig att kolla bränslefiltret. En möjlig orsak om motorn dör utanför tomgång.

* Voff voff *
10 927 Inlägg
16 februari 2022
Robban_F skrev:
Jag tipsar dig att kolla bränslefiltret. En möjlig orsak om motorn dör utanför tomgång.

Jag tror du ska läsa tråden en gång till, speciellt dom olika namnen på vem som skrivit vad... wink

1 803 Inlägg
16 februari 2022
Med tanke på att det är en k-jet så kontrollera alla slangar kring insprutningen, minsta läcka så orkar det inte suga upp mätskivan och då får den inget bränsle.

1 177 Inlägg
17 februari 2022
Vakuumläckage är mycket troligt. Jag har haft en 740 med k-jet som drog luft genom spridartätningarna och den betedde sig som ts bil. Motorn gick på tomgång och gick att torrvarva, men så fort man försökte köra iväg dog den.

Avstängd
301 Inlägg
17 februari 2022
Brådhis skrev:
Robban_F skrev:

Jag tror du ska läsa tråden en gång till, speciellt dom olika namnen på vem som skrivit vad... wink

Det har du alldeles rätt i! Mitt fel!

Sök