8863
Sök

Dragkrok från skruvat, komplett?

Of World
3 380 Inlägg
26 februari 2022
Trådstartare
Är det med kabelsats och allt som behövs för montering tro till denna?

https://www.skruvat.se/Dragkrok-Standar … ocQAvD_BwE

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

* Voff voff *
11 083 Inlägg
26 februari 2022
Presidento skrev:

Troligen inte kabelsats väl? Det står ju ingenting om det och när man går in på dragkrokar att man ska välja dragkrok och sedan kabelsats.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Of World
3 380 Inlägg
26 februari 2022
Trådstartare
Brådhis skrev:
Presidento skrev:

Troligen inte kabelsats väl? Det står ju ingenting om det och när man går in på dragkrokar att man ska välja dragkrok och sedan kabelsats.

Jag var rädd för det, läste till mig att även universal kabelsats får Citroën bilar att balla ur.. får nog kika på original ändå.

Tack för svar🙂👍

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

* Voff voff *
11 083 Inlägg
26 februari 2022
Presidento skrev:
Brådhis skrev:
Presidento skrev:

Jag var rädd för det, läste till mig att även universal kabelsats får Citroën bilar att balla ur.. får nog kika på original ändå.

Tack för svar🙂👍

Köp original kabelsats men dragkrok från någon billigare sida?

Vi köpte både krok och kabelsats till min fars förra Lexus från den här sidan: https://www.bilenochjag.se/

Nu var det iofs 7-8 år sedan, men det funkade utmärkt då iaf. smile

4 578 Inlägg
26 februari 2022
Jag monterade på en Berlingo,köpte en modellanpassad kabelsats,vilket nog är det säkraste,pga,all övervakning av ljus....

6 256 Inlägg
26 februari 2022
Kabelsatsen kan vara dyrare än själva kroken till moderna bilar, beroende på elektronik som behövs för att koppla ur backradar och så vidare

Of World
3 380 Inlägg
26 februari 2022
Trådstartare
Svar till alla; är ju som ni säger dyrare med kabelsats än krok till den. 1700kr inkl lite rabatt, för original dvs.

Iomed det är backsensor så blir det lite krångligare tydligen.

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

* Voff voff *
11 083 Inlägg
26 februari 2022
Presidento skrev:
Svar till alla; är ju som ni säger dyrare med kabelsats än krok till den. 1700kr inkl lite rabatt, för original dvs.

Går det inte att enkelt, manuellt, stänga av dom?

Jag kör ju en del med 30-kärra (båt) och eftersom den inte har lysen så fattar inte p-sensorerna på tjejens V50 att det sitter en vagn på. Men svårare än att man helt enkelt bara trycker bort dom när man ska backa är det ju inte. Och skulle det skilja uppåt 1000:- kan jag absolut leva med att slå av dom manuellt vid behov.

4 578 Inlägg
26 februari 2022
Berlingon jag mont,drag/kabelsats var det två alternativ för bak/bromsljuset, beroende på om det var vanliga glödlampor eller led, led'en  har bara EN kabel,styrs med olika volt..Så måste nog bli svart att göra en hemmakoppling då..

6 256 Inlägg
26 februari 2022
Till min bil (bmw 1-serien 2012) köpte jag några relän på biltema som jag styr från blinkers och backljus. Backradarn går inte att stänga av så den piper lite när jag backar med kärran men det kan jag leva med när jag sparade minst 1500kr.

Of World
3 380 Inlägg
26 februari 2022
Trådstartare
Jag skall kolla på lite alternativ här men en krok måste på iaf,  montering sköter ju jag själv.

Ang sensorer så kan jag leva med att det piper den lilla stunden men vill ju helst ha så det är riktigt gjort 👍

Jag var inne på att byta bil till en med krok och lite större men i dagens läge så känns det bättre att ha kvar denna billiga fransos och investera i en krok tror jag!

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

7 786 Inlägg
27 februari 2022
Jag betalade, för fast krok utan elsats, 900:- hos skruvat.se för en Steinhof-krok, förra året.
Då utnyttjade jag "förstagångsköpare" och "tillfälligt fraktfritt".

Fri fart för ett fritt folk!
14 910 Inlägg
27 februari 2022
Brådhis skrev:
Presidento skrev:

Går det inte att enkelt, manuellt, stänga av dom?

Jag kör ju en del med 30-kärra (båt) och eftersom den inte har lysen så fattar inte p-sensorerna på tjejens V50 att det sitter en vagn på. Men svårare än att man helt enkelt bara trycker bort dom när man ska backa är det ju inte. Och skulle det skilja uppåt 1000:- kan jag absolut leva med att slå av dom manuellt vid behov.

ja eller så lysnar man på pipet bara det är ju inte så att bilen inte går att backa med för att den tror man är nära något smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 485 Inlägg
27 februari 2022
Presidento skrev:
Jag skall kolla på lite alternativ här men en krok måste på iaf,  montering sköter ju jag själv.

Ang sensorer så kan jag leva med att det piper den lilla stunden men vill ju helst ha så det är riktigt gjort 👍

Jag var inne på att byta bil till en med krok och lite större men i dagens läge så känns det bättre att ha kvar denna billiga fransos och investera i en krok tror jag!

Säker? tongue

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Sök