Noll bränsle tryck

TobbenA
4 april 2022 · 6 Inlägg

Har en Volvo s60 t5a årsmodell 2005. Har haft problem med bränsle trycket och det är absolut noll. Körde bilen som vanligt va på affären kom ut och starta bilen igen va på tomgång ett tag sen dog den och ville ej starta något mer.


-pumparna surrar när jag slår på tändning mm.

-PEMen som sitter vid bränslefiltret ska bytas då de var fullt i skit o fukt (stort jävla hål rakt in i kretskortet mm)

Får tyvärr inte upp några felkoder då bilen en startar. Prövat med flera datorer, såsom billiga och en vida.

Har kollat som fan då jag har en CEM L och fått upp att de inte direkt är något relä för bränslepumpen utan en (FET).

Försöker få upp nån bra info antingen ett diagram eller vilken kontakt det är som matar pumpen och hur jag kan bygla för att få direkt ström på pumpen för att försöka tvinga fram bränsletryck och såsett få fram koder.

Får se nu när jag får hem bränsle modulen (PEM) om de vill sig.

Behöver lite hjälp av nån som kanske varit med om detta förut? Eller hur jag ska bygla pumpen mm. PS inga säkringar är trasig och har kollat CEMen efter ström för att säkerställa den inte är skit.

Ytterst tacksam för alla tips och förslag!

TobbenA
5 april 2022 · 6 Inlägg

PEMen kom idag (styr bränsletrycksregleringen mm) kopplade in denna jävel och vipps så starta skrothögen!

Tur inget mer hade gått i sönder.

För er som har samma problem, kolla den lilla modulen, sitter oftast vid bränslefiltret på tanken ( under bilen alltså ).

Mvh

zzr94092
5 april 2022 · 4 391 Inlägg

En perfekt placering,har bytt en sån för 5/6år sen ...

TobbenA
6 april 2022 · 6 Inlägg

zzr94092 skrev:
En perfekt placering,har bytt en sån för 5/6år sen ...

Ja de är ju nån raketforskare som bestämt placeringen tyvärr...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang