Saab 9-3 2002 Airbag lampa lyser men inga felkoder

Maltosen
19 april 2022 · 53 Inlägg

Som titeln lyder så har min airbag lmapa börjat lysa efter jag lagade lite rost under stolen så behövde ta ut den och när jag satte tillbaka stolen så var den på och när jag kollade på en felkodsläsare så kom inget upp hmm

har någon några tips?

Mvh Malte!

Brådhis * Voff voff *
19 april 2022 · 10 278 Inlägg

Om lampan lyser finns en felkod lagrad, det är helt enkelt det enda lampan egentligen gör: Berättar att det finns en felkod.

Får du inte fram felkoden använder du högst sannolikt fel sorts läsare. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Maltosen
19 april 2022 · 53 Inlägg

Brådhis skrev:
Om lampan lyser finns en felkod lagrad, det är helt enkelt det enda lampan egentligen gör: Berättar att det finns en felkod.

Får du inte fram felkoden använder du högst sannolikt fel sorts läsare. smile

Min läsare kronglade det är en sånhär som kopplas via blåtand så åkte till min polare som hade en från jula men den verkade inte funka då heller som du säger

Xebers76
19 april 2022 · 2 265 Inlägg

Helt ärligt så är det nog tech2 eller annan dyrare utrustning som gäller för att släcka lampan på den sån där. Någon bilverkstad som använder en universal bosch borde kunna lösa detdär.

Maltosen
19 april 2022 · 53 Inlägg

Xebers76 skrev:
Helt ärligt så är det nog tech2 eller annan dyrare utrustning som gäller för att släcka lampan på den sån där. Någon bilverkstad som använder en universal bosch borde kunna lösa detdär.

ahap hur mycket kostar det då?

Xebers76
20 april 2022 · 2 265 Inlägg

Maltosen skrev:

Xebers76 skrev:
Helt ärligt så är det nog tech2 eller annan dyrare utrustning som gäller för att släcka lampan på den sån där. Någon bilverkstad som använder en universal bosch borde kunna lösa detdär.

ahap hur mycket kostar det då?

Det får berörd verkstad svara på wink

Maltosen
20 april 2022 · 53 Inlägg

Xebers76 skrev:

Maltosen skrev:

Xebers76 skrev:
Helt ärligt så är det nog tech2 eller annan dyrare utrustning som gäller för att släcka lampan på den sån där. Någon bilverkstad som använder en universal bosch borde kunna lösa detdär.

ahap hur mycket kostar det då?

Det får berörd verkstad svara på wink

borde Bosch OBD 1350 ProGrade funka för det? det står att den kan slcka SRS lampor och sånt

husseman
20 april 2022 · 1 590 Inlägg

Hmm, skulle gissa på att tom. autocom fixar att släcka detta. Detta instrument har nästan alla bilverkstäder o det brukar inte kosta mkt. En platta öl hos mig, vissa vill ha fikabröd. Tech2 borde inte behövas för en sån skitsak..men har det oxå-om du passerar småland.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang