Problem med insug - Volvo 740

740fogeln
22 april 2022 · 2 Inlägg

Körde runt bilen då ja märkte att den började gå dåligt på 3an och senare märkte att den knappast svarade på gas, sen så studsade den fram och jag var tvungen att stanna, lät den vila och sen gick den finfint. Sen efter en kvart så gick den knappast framåt och det luktade bensin och lambdasonds lampan började lysa, sökte felkod och fick fram 2-3-1. Sen när jag försökte få hem bilen igen så märkte jag att de lät konstigt ifrån bensinpumpen, som ett pysande ljud och märkte senare också att den inte gick igång när man vred till andra läget med nyckeln och att man var tvungen att tvångsstarta den. Böt då relät till den men det hjälpte verkligen inte.

Vad kan det vara?

Steff240
22 april 2022 · 1 018 Inlägg

740fogeln skrev:
märkte senare också att den inte gick igång när man vred till andra läget med nyckeln och att man var tvungen att tvångsstarta den. Böt då relät till den men det hjälpte verkligen inte.

Vad kan det vara?

Du menar att pumpen inte startar när du slår på tändningen? Men bilen startar om du tvångsmatar pumpen?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 april 2022 · 14 056 Inlägg

740fogeln skrev:
Körde runt bilen då ja märkte att den började gå dåligt på 3an och senare märkte att den knappast svarade på gas, sen så studsade den fram och jag var tvungen att stanna, lät den vila och sen gick den finfint. Sen efter en kvart så gick den knappast framåt och det luktade bensin och lambdasonds lampan började lysa, sökte felkod och fick fram 2-3-1. Sen när jag försökte få hem bilen igen så märkte jag att de lät konstigt ifrån bensinpumpen, som ett pysande ljud och märkte senare också att den inte gick igång när man vred till andra läget med nyckeln och att man var tvungen att tvångsstarta den. Böt då relät till den men det hjälpte verkligen inte.

Vad kan det vara?

Allt som du skrivit i texten, vad har det med insuget att göra. Får liksom inte ihop det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
740fogeln
23 april 2022 · 2 Inlägg

Bilen startar aldrig, om den väl gör det så dör den efter en sekund, testade me startgas men inget funka.

Brådhis * Voff voff *
23 april 2022 · 10 279 Inlägg

Vettemannen skrev:

740fogeln skrev:
Körde runt bilen då ja märkte att den började gå dåligt på 3an och senare märkte att den knappast svarade på gas, sen så studsade den fram och jag var tvungen att stanna, lät den vila och sen gick den finfint. Sen efter en kvart så gick den knappast framåt och det luktade bensin och lambdasonds lampan började lysa, sökte felkod och fick fram 2-3-1. Sen när jag försökte få hem bilen igen så märkte jag att de lät konstigt ifrån bensinpumpen, som ett pysande ljud och märkte senare också att den inte gick igång när man vred till andra läget med nyckeln och att man var tvungen att tvångsstarta den. Böt då relät till den men det hjälpte verkligen inte.

Vad kan det vara?

Allt som du skrivit i texten, vad har det med insuget att göra. Får liksom inte ihop det.

/Benny

Du är inte ensam om att undra det... big_smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang