Hej hej!
Jag fick nyligen problem med en generator som håller på och ger upp på min Toyota avensis combi 08, andra generationen, rasslar fint vid både tomgång och gaspådrag. (Rullat 16 000 mil)
Själv har jag tummen mitt i handen o det grövsta när det kommer till bilar. Men som tur var lyssnade en mekaniker på det och fastslog att det var generatorn.
Jag ska få hjälp av en bekant att byta grejerna. Däremot är jag lite osäker på vad det är jag ska beställa hem mer exakt.
Först tänkte jag byta generator och multirem bara. Sen slog tanken mig att jag kanske är snål som inte byter styrrulle, vibrationsdämpare, spännrulle och sträckare på samma gång?
Fråga 1. Vilka av dessa delar bör sannolikt bytas ut när man ändå är där och pillar?
Fråga 2. Funderar på en billig AS generator, runt 2000:- på AUTODOC - är det ett rimligt val på min gamla bil eller borde jag välja en lite bättre? Sitter en Bosch i bilen just nu.
Snabba svar från någon kunnig vore jäkligt välkommet då jag sitter och vill beställa men hålls tillbaka av en amatörs okunnighet!
Mvh Johan