Slutsteg i protect läge, vad ska jag göra?

Alexandrahedstrom
18 juni 2022 · 8 Inlägg

Hej! Jag har länge haft problem med mina två jbl gto14001 Slutsteg. Protect lampan blinkar och lyser, ibland kan de även sluta låta helt.

Det fungerar om jag smörjer ”kontakten” mellan bilbatteriet och ljudbatteriet eller om jag laddar ljudbatteriet då brukar det funka i ca 2-4 veckor sen samma visa igen. Jag är inte alls ljud eller el kunnig så kom gärna med alla förslag som ni kan tänka er att det kan vara…

Vad som finns i epan

2 Biltema batterier (ett till själva bilen och ett till ljudet)

2 12 tums basar JBL

2 jbl gto14001 slutsteg

2 Biltema högtalare i dörrarna

Vad vi har bytt sen vi köpte den:
• vi har bytt ut batteriet sen vi köpte epan till det vi har nu (inga problem innan)
• bytt högtalarna i dörrarna

Kom med alla tänkbara förslag!!!!

Utmarks-Loke
18 juni 2022 · 5 833 Inlägg

Du får skaffa en större generator eller sätta dit en generator till, till det andra batteriet. Du förbrukar helt enkelt mer ström än generatorn laddar.

Oreggad Ruter Knekt
22 juni 2022 · 646 Inlägg

Mja ... mät upp ström in & ut innan ni fastslår ovan förslag. Beroende på fordon är ju generatorbyte störtenkelt så det är ju helt klart en tanke. Mät & dubbelkolla att generatorn faktiskt ger god laddning.

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Alexandrahedstrom
30 december 2022 · 8 Inlägg

Hittade en lösning. Var tvungen att skaffa ett kraftigare relä. Köpte ett relä till en båt, då funka skiten😂

MammDiin
30 december 2022 · 2 019 Inlägg

Alexandrahedstrom skrev:
Hittade en lösning. Var tvungen att skaffa ett kraftigare relä. Köpte ett relä till en båt, då funka skiten😂

Antar du har ett skiljerelä mellan batterierna?

Alexandrahedstrom
30 december 2022 · 8 Inlägg

MammDiin skrev:

Alexandrahedstrom skrev:
Hittade en lösning. Var tvungen att skaffa ett kraftigare relä. Köpte ett relä till en båt, då funka skiten😂

Antar du har ett skiljerelä mellan batterierna?

Det stämmer

MammDiin
30 december 2022 · 2 019 Inlägg

Alexandrahedstrom skrev:

MammDiin skrev:

Alexandrahedstrom skrev:
Hittade en lösning. Var tvungen att skaffa ett kraftigare relä. Köpte ett relä till en båt, då funka skiten😂

Antar du har ett skiljerelä mellan batterierna?

Det stämmer

Kan ju vara att batteriet till ljudet tagit skada om det blivit djupt urladdat flera gånger och inte fått laddning när du kört.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang