OPEL Astra -10 Lister till taket

Java_1
26 augusti 2022 · 2 Inlägg

Hej!
Jag har nyligen blivit ägare till en Opel Astra -10. På det stora hela mår den bra och är i gott skick. De svarta listerna på taket är dock en skönhetsfläck då de har tappat sin svarta färg (se bild). Jag har letat efter nya lister efter bästa förmåga utan att hitta något som verkar stämma. Heter dessa lister något specifikt som kan hjälpa mig att hitta nya? Kan det vara standardlister eller specifika till just aktuell modell? Det kan nämnas att listerna har infällda fästpunkter för takräcken. Har någon annan varit med om liknande?

All hjälp tas emot tacksamt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/245/244126/244126-6fdcf4e573977732e5713a4b815a573f.jpg

Utmarks-Loke
26 augusti 2022 · 5 840 Inlägg

De där är specifika till just din bilmodell eftersom de följer taklinjens böjning. Nya finns således bara som originaldel hos Opel. Vill du inte köpa nya får du plocka lös de där, ta bort oxiden på något vis och lacka om.

Java_1
26 augusti 2022 · 2 Inlägg

Tack för snabbt svar!

Jag lyckas dock inte hitta denna del, varken på diverse reservdelssajter eller hos Opels egna reservdelssajt. Gissar att jag helt enkelt får rulla in till närmaste Opel-handlare och bita i det sura äpplet rent ekonomiskt. Alternativt dra på en remsa med svart eltejp!

Återigen, tack för bra och tydligt svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang