Billigaste elbilen

Kallekunnig
6 september 2022 · 7 Inlägg

Hej vänner! Vilken är den billigaste elbilen som kan gå minst 6mil i en laddning?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 september 2022 · 14 041 Inlägg

Kallekunnig skrev:
Hej vänner! Vilken är den billigaste elbilen som kan gå minst 6mil i en laddning?

Är en bil som kan gå 6 mil nåt att ha?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Utmarks-Loke
6 september 2022 · 5 833 Inlägg

Kallekunnig skrev:
Hej vänner! Vilken är den billigaste elbilen som kan gå minst 6mil i en laddning?

En gammal Nissan Leaf med batteri som börjar bli dåligt

trubbelturbo
6 september 2022 · 1 459 Inlägg

Nämnda Nissan Leaf är den första jag kommer att tänka på. Annars en Renault Kangoo (om du kan tänka dig en skåpbil) eller en Zoe. Billigaste finns från 100.000kr och uppåt. Mitsubishi I-miev och motsvarande Citroën C-Zero och Peugeot Ion finns också men är nog på gränsen att dessa klarar 6mil i alla väder.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 september 2022 · 17 466 Inlägg

Man kan ju privatleasa en ny LEAF med minsta batteriet med för 3495:- och då kommer man ca 20 mil på en laddning.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kallekunnig
7 september 2022 · 7 Inlägg

Vettemannen skrev:

Kallekunnig skrev:
Hej vänner! Vilken är den billigaste elbilen som kan gå minst 6mil i en laddning?

Är en bil som kan gå 6 mil nåt att ha?

/Benny

Okej längre då bara den är billig

Brådhis * Voff voff *
7 september 2022 · 10 277 Inlägg

Nu är det ju kanske en tolkningsfråga om det är en bil eller inte, men en Renault Twizy bör väl också nämnas här. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
torsen
18 januari 2023 · 7 233 Inlägg

Finns det kvar någon batteridriven Citroen Berlingo så borde dom vara rätt billiga.
Men då får man inte ha bråttom, efter vad jag minns av provkörningen då den lanserades hos generalagenten i Vällingby.(I gamla Motor-AMI-lokalerna)
Det var den första elbilen jag provkörde - lååååångt innan det blev populärt med batteribilar.
Citroen har alltid legat före (speciellt 2CV med 9 hk på 90-väg).

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang