Foodtruck

Kallekunnig
14 september 2022 · 7 Inlägg

Hej, har en husvagn från 92 som jag rivit ut all inredning på så nu har vi bara ett skal. Jag funderar på att göra om den till en foodtruck och behöver er hjälp och era råd. Kommer det bli en okej affär. Inköpet var på 35.000kr.
Undrar lite vad man behöver utrusta den med och hur man bygger själva luckan man öppnar för folk att köpa mat.

zemet
14 september 2022 · 4 038 Inlägg

Låter väldigt dyrt med 35K för en husvagn som du sedan skall riva ut all inredning ur. Fuktskade husvagnar får man ju nästan gratis.

Sen undrar jag om den kommer klara vikten? Du skall väll ha kylskåp, grill, arbetsbänk mm.
Blir snabbt mycket vikt.

Någon typ av ventilation lär du ju behöva också, speciellt om du skall tillaga mat och stå i husvagnen varma sommardagar.

Luckan är väll det enkla att bygga. Såga ut ett hål i lagom dimension. Förstärk sedan insidan med en stålram både luckan och runt hålet.

Montera sedan gångjärn och gas fjädrar i luckan samt någon lås mekanism.

Senast redigerat av zemet (14 september 2022)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 september 2022 · 14 048 Inlägg

En foodtruck eller en matbil måste ju också klara kraven för att man ska få hantera mat.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
mallesoft
14 september 2022 · 56 Inlägg

Kallekunnig skrev:
Hej, har en husvagn från 92 som jag rivit ut all inredning på så nu har vi bara ett skal. Jag funderar på att göra om den till en foodtruck och behöver er hjälp och era råd. Kommer det bli en okej affär. Inköpet var på 35.000kr.
Undrar lite vad man behöver utrusta den med och hur man bygger själva luckan man öppnar för folk att köpa mat.

Har jobbat som knalle i munkbranschen/Varmkorv/varma chips osv osv, körde som du säger i en ombyggd husvagn, tänk bara rätt när det gäller lastfördelning och totalvikt. Korvburkar, läsk, munksmet väger mer än vad man tror

Sedan måste du bygga in så att vagnen tar 320v om det är stora värmekällor du behöver, plus att du måste ha tillgång till att kunna tvätta händerna, hälsovårdsmyndigheten gjorde alltid stickprov på de som åkte runt och sålde mat, sedan får du tänka på alla jävla tillstånd som behövs.

Så ställ dig frågan är det värt det kontra utgifter?

Utmarks-Loke
14 september 2022 · 5 836 Inlägg

mallesoft skrev:
Sedan måste du bygga in så att vagnen tar 320v om det är stora värmekällor du behöver

Antar att du antingen menar 230V eller 400V?

mallesoft
14 september 2022 · 56 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:

mallesoft skrev:
Sedan måste du bygga in så att vagnen tar 320v om det är stora värmekällor du behöver

Antar att du antingen menar 230V eller 400V?

Nä! isåfall menar jag 380V bäst att hålla sig till prefixen när man snackar med en som håller stenhårt på siffror... smile

https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tsp%C3%A4nning

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 september 2022 · 14 048 Inlägg

mallesoft skrev:

Utmarks-Loke skrev:

mallesoft skrev:
Sedan måste du bygga in så att vagnen tar 320v om det är stora värmekällor du behöver

Antar att du antingen menar 230V eller 400V?

Nä! isåfall menar jag 380V bäst att hålla sig till prefixen när man snackar med en som håller stenhårt på siffror... smile

https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tsp%C3%A4nning

Det finns inte 380 volt i Sverige.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Brådhis * Voff voff *
14 september 2022 · 10 279 Inlägg

Vettemannen skrev:

mallesoft skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Antar att du antingen menar 230V eller 400V?

Nä! isåfall menar jag 380V bäst att hålla sig till prefixen när man snackar med en som håller stenhårt på siffror... smile

https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tsp%C3%A4nning

Det finns inte 380 volt i Sverige.

/Benny

Det är 34 år sedan 220V / 380V försvann (1988) från Sverige tillochmed. tongue

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 september 2022 · 14 048 Inlägg

Brådhis skrev:

Vettemannen skrev:

mallesoft skrev:

Nä! isåfall menar jag 380V bäst att hålla sig till prefixen när man snackar med en som håller stenhårt på siffror... smile

https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tsp%C3%A4nning

Det finns inte 380 volt i Sverige.

/Benny

Det är 34 år sedan 220V / 380V försvann (1988) från Sverige tillochmed. tongue

Oj! Är det så länge sedan!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
mallesoft
15 september 2022 · 56 Inlägg

Vettemannen skrev:

mallesoft skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Antar att du antingen menar 230V eller 400V?

Nä! isåfall menar jag 380V bäst att hålla sig till prefixen när man snackar med en som håller stenhårt på siffror... smile

https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4tsp%C3%A4nning

Det finns inte 380 volt i Sverige.

/Benny

Detta bevisar hur jävla antik jag är HAHAHA, har alltid kör med 380 eller 220 på marnkander, fickk papper från arrangören fanns bara 2 val 220 el 380, sedan att det heter annat på nördsprårk var inte vi bekymmrade oss om NÄ! bestälde det vi fick.,,,

Det är som i datorvärlden, alla vet vad man skriver, men ändå ska en besserwissser och peka....Nåja ska inte starta ett flamewar här

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang