Hör inget ljud från turbon

Bonnpojken
16 september 2022 · 184 Inlägg

Tjena, jag har en vw passat b6 2.0tdi och jag har monterat sportluftfilter men turbon låter ändå ingenting, enda som låter från turbon är typ när jag gasar fullt och då hör man att den suger i sig luft men inget dumpljud eller vissel. Kan tillägga att en kompis har likadan bil med likadan motor och han har sportluftfilter och hans turbo dumpar på fint

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 september 2022 · 17 470 Inlägg

Troligen går bilen sämre med sportluft än original. Tänds motorlampan och bilen går i LIMP så vet du varför alltså.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jesper328
16 september 2022 · 2 366 Inlägg

Säker på att din polare in har någon eftermarknadspryl för att få ett ”dumpljud”?

Dieslar behöver i regel inte avlastningsventiler då de saknar gasspjäll, och de motorer som använder sig av ett spjäll har det främst för avgasåterföringen, samt för att strypa när man slår av motorn.

Up the RA
Bonnpojken
16 september 2022 · 184 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Troligen går bilen sämre med sportluft än original. Tänds motorlampan och bilen går i LIMP så vet du varför alltså.

Neee de är ingen som helst skillnad på motorgång eller motorljud....

Bonnpojken
16 september 2022 · 184 Inlägg

Jesper328 skrev:
Säker på att din polare in har någon eftermarknadspryl för att få ett ”dumpljud”?

Dieslar behöver i regel inte avlastningsventiler då de saknar gasspjäll, och de motorer som använder sig av ett spjäll har det främst för avgasåterföringen, samt för att strypa när man slår av motorn.

Ja, jag är helt säker att de inte finns något eftermarknadspryl förutom sportluft

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang