Har en Volvo 940, motor 200ft 1997. Den startar väldigt fett och går fett i några minuter innan den lugnar ner sej och blir lite normalare i blandning. Nåt tips på vare jag kan börja leta, .. felkoder? Tempsensor som brukar ge upp? När den är varm så går den helt normalt
Har ingen erfarenhet av dom, men får kolla hur jag får ut koder på den. Kommer fram till att den är för ny för att blinka ut koder, får låna upp en läsare då
Har ingen erfarenhet av dom, men får kolla hur jag får ut koder på den
Varför frågar du om dem då?
Ta fram din multimeter och mät om temperatursensorn håller normala värden. Du kan också prova att koppla ur den för att se om det blir någon skillnad.
Ja, eg frågade jag väl hur man får ut koder. Tror jag googlat att det inte går att blinka ut på en -97a. Tips på var info finns om systemet? Givarens värden mm
Har ingen erfarenhet av dom, men får kolla hur jag får ut koder på den
Varför frågar du om dem då?
Ta fram din multimeter och mät om temperatursensorn håller normala värden. Du kan också prova att koppla ur den för att se om det blir någon skillnad.
Ja, eg frågade jag väl hur man får ut koder. Tror jag googlat att det inte går att blinka ut på en -97a. Tips på var info finns om systemet? Givarens värden mm
det går att blinka dom oxå.. men man får bygga en egen grunk att ansluta på obd utaget...
den frågan alla borde ställa först... är bilen original eller moddad och vad är moddat.....
Säker på att den går fett? Tänker snarare att symptomen låter som att den får för lite soppa vid kallstart om den går bra när den är varm. Vanligt symptom på tempgivaren, men försök få ut felkoder för att vara säker
Ska ta ut felkoder. Mäter också gärna på tempgivaren, tror att jag läste att det är olika signaler till tändning och bränsle, ska kolla mer Jo, superfett i blandning, inte magert. Kan sätta min högra hand på det....