23 oktober 2022
Trådstartare
Det ljuser motorlampa, antisladd (den med bil och spår bakom), handbroms (har elektrisk) och partikelfilter blinkar. Alla lampor är gula. Manuell växellåda med 6 växlar
Fabrikat
SUBARU, BM/BR
Handelsbeteckning
LEGACY
Fordonsstatus
Påställd (2018-04-06)
Färg
Mörkgrå
Fordonsår
2011
Fordonet tillverkat
2011-03
Fordonsslag
Personbil
Besiktigas senast
2023-09-30
Den långa historien om någon orkar läsa.
Min syster skulle låna bilen att åka till Italien. Bestämmde att byta bromsar innan hon åker för de var slitna. Besiktade bilen på samma dag när bromsarna var fixade och allt var utan anmärkning. Inom en vecka så började växeln krångla och var svårt att få i. Åkte till samma verkstad och de skulle fixa detta + bränslesensorn för den visade fel(gammalt fel). När tiden var slut så sa han som fixade växeln att han fixat fel grej och jag skulle behöva betala minst lika mycket för han ska fixa växeln 🤯 Efter lite bråk och några dagar till så fick jag tillbaka bilen. Då nämde han att även hjullagret bör bytas och erbjöd sig att göra det gratis 🧐 (tackade nej) Växeln funkar hyfsat nu men nästa dag fick jag åka in o fixa en av däcket (relativt nya) med hål i. Därefter så började resterande lampor ljusa. Partikelfilter byttes ut i Italien, men lampan vill inte slockna och deras kodläsare hittade inte felet. De hade testat även bränslesensorn i Italien och då hade det funkat, men slutade funka tydligen igen mitt i tillbaka resa. De fick motorstopp 2 gånger för mätaren inte visade rätt. Därutöver så har vi lampor för antisladd och handbroms och en bil som låter som en traktor- det gjorde inte det innan. Hjälp att lista ut vad man ska man göra och vad som är egentligen fel på den. Tacksam för all hjälp.
Senast redigerat av koaala (23 oktober 2022)