3318
Sök

Få bort ratt som sitters om berget?

1 723 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
Lättaste sättet att få bort en ratt som sitter stenhårt är...... (fyll i ditt tips här) smile

Får bort allt utom just ratten på Transen. Måste man ha en rattavdragare? Känns menlöst att köpa en för att få bort ratten en gång.
Senast redigerat av falloutboy (6 februari 2007)

4 571 Inlägg
6 februari 2007
skruva ut mittenbulten så du har nån cm att röra dig på men ta inte bort den helt då kan du få en redig fläskläpp om den tvärsläpper.

Sedan är det bara att ta spjärn mot bakom pedalerna och ta i för knugen och fosterlandet wink

Annars kan det funka att "slå" den ganska hårt med handflatan kl 3,9,12,6 osv om du förstår hur jag menar tongue

1 723 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
ok jag ska testa att slå lite försiktigt på den. ta spjärn har jag redan provat. det går bara inte. Får kanske bli lite varmare ute än -20 innan jag gör det. Fast -20 kanske är motivation nog att få bort den fort? smile

9 108 Inlägg
6 februari 2007
Fick världens fläskläpp när jag slet bort min, den satt också som berget men sedan drog jag den mot mig samtidigt som jag spjärnade upp med knäna och slog med den andra handen bakifrån, då lossade den och flög rätt över läppen på mig. Ont som satan gjorde det men det gick haha.

2 594 Inlägg
6 februari 2007
Wd40 rejält me ska de va  annars kan man bygga en rattavdragare om man är lite händig
Senast redigerat av ghost_boy83 (6 februari 2007)

Rallyförare
1 075 Inlägg
6 februari 2007
Avdragare är nog lättast. Men annars kan jag varmt rekomendera att banka & slå utav bara helvete med en hand på vänstersidan & en på högersidan. Som sagt, dra inte av muttern helt, polarn losade en tand tak vare att han drog av den helt!!!!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
6 februari 2007
vinkelslip fast du hgar ingen ratt kvar då tongue

12 086 Inlägg
7 februari 2007
Ett enkelt sätt är att va två, en drar stadigt i ratten medans någon annan slår till på axeln i mitten, lossar den inte då sitter den verkligen fast! smile

2 953 Inlägg
7 februari 2007
de är bara att fota till ratt fan big_smile eller bara dampa lös på den så lossnar den nog

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

1 723 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
många bra förslag smile ska prova!

Sök