Ventilation. Övertryck inne i bilen.

Robban109
19 december 2022 · 2 Inlägg

Hej!
Luften i min superb -19  kommer inte ut ur bilen som den ska. Blir ett rejält övertryck och tjuter i bakdörren när den pressas ut. Måste ha rutorna bak öppna för att inte få huvudvärk. Har förstått att den ska ut vid rutorna längst bak i bagaget. Sitter ventilationskanal på båda sidor. Någon som vet hur det ser ut på insidan i luftkanalen innan luften kommer ut ur bilen? Sitter det någon sorts ventil som ska öppna och stänga och är den manuell eller mekaniskt styrd via luftkonditioneringen. Har haft bilen sex timmar i varmgarage då jag tänkte att det var något som fryst ihop utan skillnad. Är det någon som haft samma problem eller har någon idé vad felet kan vara?

it_mutt Avstängd
19 december 2022 · 10 388 Inlägg

Robban109 skrev:
Hej!
Luften i min superb -19  kommer inte ut ur bilen som den ska. Blir ett rejält övertryck och tjuter i bakdörren när den pressas ut. Måste ha rutorna bak öppna för att inte få huvudvärk. Har förstått att den ska ut vid rutorna längst bak i bagaget. Sitter ventilationskanal på båda sidor. Någon som vet hur det ser ut på insidan i luftkanalen innan luften kommer ut ur bilen? Sitter det någon sorts ventil som ska öppna och stänga och är den manuell eller mekaniskt styrd via luftkonditioneringen. Har haft bilen sex timmar i varmgarage då jag tänkte att det var något som fryst ihop utan skillnad. Är det någon som haft samma problem eller har någon idé vad felet kan vara?

Säker på att det är när luften ska UT ur bilen som det tjuter och det inte är en fönsterbåge som inte sitter rätt?

Är ju tämligen enkelt att kontrollera genom att köra en sväng med lufttillförseln av.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Robban109
19 december 2022 · 2 Inlägg

Rätt säker på att det är när luften ska ut. Kör jag fläkten och stänger dörren långsamt blir det ett rejält motstånd. Har jag en liten glipa så viner det och man känner luften blåsa på utsidan.

simlar
19 december 2022 · 5 525 Inlägg

Säkert ljudisoleringen bakom båda bagagerumsinklädnaderna som ramlat ner och täcker för luftutsläppen.

Varit med om det på några bilar och ger då exakt dom symptom TS beskriver.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang