Volvo 944 1992 b230fb

Kennroo
29 december 2022 · 8 Inlägg

Tja! Jag blir galen på min 940 o snart eldar jag upp skiten, håller jag fullgas så går den fint upp till 4500rpm ca sen så tjuter den o dör (tjuter för slangen mellan lmm o insuget trycks ihop till ett sugrör men kan varva upp långsamt. Den går hyfsat när den är kall o skit när den är halvvarm o sen hyfsat när den är varm men får aldrig gasa fullt för då dör den o de går inte gasa så man får vänta en stund innan man startar o då funkar den igen, någon som har någon idé jag blir galen. Har även felkoder på lmm men har testat 3 olika som alla funkat i andras bilar

Kennroo
29 december 2022 · 8 Inlägg

Kan tillägga att det är automat om de gör nån skillnad

simlar
29 december 2022 · 5 526 Inlägg

Sugs slangen mellan LMM och insug ihop så blir det vakuum i den slangen.

Du har då en kraftig strypning någonstans mellan luftintag och den slangen.
T.ex kraftigt igensatt luftfilter.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Kennroo
29 december 2022 · 8 Inlägg

simlar skrev:
Sugs slangen mellan LMM och insug ihop så blir det vakuum i den slangen.

Du har då en kraftig strypning någonstans mellan luftintag och den slangen.
T.ex kraftigt igensatt luftfilter.

Luftfiltret har jag tagit bort och den gör samma sak även om lmm är utanför luftburken

Lucif3r
29 december 2022 · 2 215 Inlägg

Nu frågade han ju dock om slangen *mellan LMM och insuget* sugs ihop, inte om det är fel på luftfiltret.

Fast en sugis har väl plaströr så gott som hela vägen, så det är väl inte så troligt att det är just det felet.

Exakt vad är felkoden för LMM'en? Det finns några stycken att välja på, som kan betyda helt olika saker...

Kennroo
30 december 2022 · 8 Inlägg

Lucif3r skrev:
Nu frågade han ju dock om slangen *mellan LMM och insuget* sugs ihop, inte om det är fel på luftfiltret.

Fast en sugis har väl plaströr så gott som hela vägen, så det är väl inte så troligt att det är just det felet.

Exakt vad är felkoden för LMM'en? Det finns några stycken att välja på, som kan betyda helt olika saker...

Tror det var 1.2.1

Lucif3r
30 december 2022 · 2 215 Inlägg

Ok. Då kanske det är en idé att mäta upp kablaget och se över jordpunkterna till LMM'en.

Du kan även prova koppla ur LMM'en och se om det blir någon skillnad.

Kennroo
30 december 2022 · 8 Inlägg

Lucif3r skrev:
Ok. Då kanske det är en idé att mäta upp kablaget och se över jordpunkterna till LMM'en.

Du kan även prova koppla ur LMM'en och se om det blir någon skillnad.

Den går mycket bättre på tomgång när lmm är urkopplad och somsagt har testat många olika, vart kollar man jordpunkten och vilket nummer ska de va på lmm på en b230fb från 92

Lucif3r
30 december 2022 · 2 215 Inlägg

Det ska vara 016 på LMMen. Vart jordpunkterna sitter vet jag dessvärre inte så här på rak arm...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang