3500
Sök

Vilket är det absulut sämsta bilmärket?

873 Inlägg
7 februari 2007
volvo_glenne skrev:
jag skrev mitt inägg på förra sidan för att slippa folk som hänger upp sig på vad man tycker men nu när folk börjar nämna olika bil märken så måste ja säga att jag tycker volvo är absolut sämsta märket.. har haft nåra stycken så jag har lite erfarenhet, dom är ful, tråkig, slö, dålig komfort, jävlas hela tiden osv osv, men jag brukar säga att volvo 850 och uppåt kan ja tänka mig att ha men alldrig en 240, 740 eller nåra sånna gammla skit volvos för dom beskrev jag ju tidigare i de här inlägget, men dom fordar jag/vi har haft har bara gått å gått å inte änns jävlas hälften av vad volvona har gjort(bland annat därför jag är ford nörd)... de va vad jag tyckte smile hoppas ingen volvo raggare blir sur bara för att jag skriver som jag tycker smile

Dina egna upplevelser stämmer ju inte alltid överens med andras.

Jag kör både Ford och Volvo.
För min del upplever jag Volvo som sämmre på en del punkter som du nämner, och Ford bättre på andra.
Ford upplever jag som en bättre bil, men de Fordar jag haft att göra med har krävt reperationer oftare och varit känsligare.
De Volvos jag kört har rullat, och rullat och rullat och när något gått sönder varit enkla och billiga att laga.
Till priset att då att även jag tycker den är tristare och fulare än Forden.

Tycker båda märken är riktigt bra på sina sätt, och skiljer även från modell till modell.

Men vad man än tycker är det ganska fånigt att kora just märket Volvo som det sämsta märket.
För så kan det alldrig vara, om man räknar in alla faktorer och sätter en skala.

Utan Volvo hade vi kanske inte ens haft whiplashskydd eller bilbälten i dagens bilar.
De satte standarden för säkerhet och faktum är att många veteran Volvo bilar fortfarande är krocksäkrare än en del som görs i dag.
Tänk på den om tanken att det skulle vara världens sämsta märke dyker upp.
Sverige har bidragit med mycket för den globala trafiksäkerheten via Volvo och för många människor utomlands satt landet på kartan smile (de tycker bättre om Volvo utomlands än vad vid gör. Eller gjorde i vart fall.)

Värst vad mycket bla bla det blev om just Volvo då. Är inte mitt favo märke heller men kände att det behövdes försvaras ifrån just denna usla titel wink

Don't get mad, get even.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 februari 2007
opeltiffi skrev:
volvo_glenne skrev:
jag skrev mitt inägg på förra sidan för att slippa folk som hänger upp sig på vad man tycker men nu när folk börjar nämna olika bil märken så måste ja säga att jag tycker volvo är absolut sämsta märket.. har haft nåra stycken så jag har lite erfarenhet, dom är ful, tråkig, slö, dålig komfort, jävlas hela tiden osv osv, men jag brukar säga att volvo 850 och uppåt kan ja tänka mig att ha men alldrig en 240, 740 eller nåra sånna gammla skit volvos för dom beskrev jag ju tidigare i de här inlägget, men dom fordar jag/vi har haft har bara gått å gått å inte änns jävlas hälften av vad volvona har gjort(bland annat därför jag är ford nörd)... de va vad jag tyckte smile hoppas ingen volvo raggare blir sur bara för att jag skriver som jag tycker smile

jaha.. jag tänker ju exakt tvärtom. ska man ha en bil som alltid fungerar så är det ju 240 eller 740. sen att dom är så förbannat fula(original iaf) är ju en annan sak ;P däremot har jag aldrig varit med om en bil som krånglar lika mycket som ford sierra.
mvh

ja men de va vad jag tyckte om egen erfarenhet... vi har haft sierror i familjen nästan enda sen jag va liten å dom har alldrig krånglat eller krånga gör väll alla bilar nån gång men ni förstår vad jag menar... men sen så har farsan haft nåra volvos och jag har haft nåra volvos å dom har bara jävlas hela tiden så jag tycker då att volvo är sämsta bilen som finns !! smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
7 februari 2007
Värsta enligt mig måste vara ett märke - modell som jag hörde talas om för X antal år sen: Saprochet Jalta (osäker stavning). Ska tydligen vara nåt polskt, med motor bak och drivning fram..

1 414 Inlägg
7 februari 2007
Sandman skrev:
Utan Volvo hade vi kanske inte ens haft whiplashskydd eller bilbälten i dagens bilar.
De satte standarden för säkerhet och faktum är att många veteran Volvo bilar fortfarande är krocksäkrare än en del som görs i dag.

Bara en notis, SAAB presenterade whiplashskydd 2 år innan Volvo kom med det wink Presentationen kom i maj 1998 från volvo att S80 varianten skulle bli första bil med nya WHIPS systemet. Saab körde redan full produktion från september 1997 utav SAHR stolar i 9-5 varianten tongue

Volvo förlorade 2002 en rätts-tvist mot Saab i USA där dom sa sig i en reklamfilm vara de som uppfann whiplashskyddet...

Men att det är bra grejer det är det inget tvivel om... SHAR skyddet som sitter i Saab har räddat mig efter en krock. Enligt läkaren skulle mina skador aldrig läkt om det inte vore för skyddet som fanns i bilen smile
Senast redigerat av Founder (7 februari 2007)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 februari 2007
Sandman skrev:
volvo_glenne skrev:

Dina egna upplevelser stämmer ju inte alltid överens med andras.

Jag kör både Ford och Volvo.
För min del upplever jag Volvo som sämmre på en del punkter som du nämner, och Ford bättre på andra.
Ford upplever jag som en bättre bil, men de Fordar jag haft att göra med har krävt reperationer oftare och varit känsligare.
De Volvos jag kört har rullat, och rullat och rullat och när något gått sönder varit enkla och billiga att laga.
Till priset att då att även jag tycker den är tristare och fulare än Forden.

Tycker båda märken är riktigt bra på sina sätt, och skiljer även från modell till modell.

Men vad man än tycker är det ganska fånigt att kora just märket Volvo som det sämsta märket.
För så kan det alldrig vara, om man räknar in alla faktorer och sätter en skala.

Tänk på den om tanken att det skulle vara världens sämsta märke dyker upp.
Sverige har bidragit med mycket för den globala trafiksäkerheten via Volvo och för många människor utomlands satt landet på kartan smile (de tycker bättre om Volvo utomlands än vad vid gör. Eller gjorde i vart fall.)

Värst vad mycket bla bla det blev om just Volvo då. Är inte mitt favo märke heller men kände att det behövdes försvaras ifrån just denna usla titel wink

enda jag har att säga är att vi har haft sierror hela min uppväxt i familjen å dom har bara gått och gått till skillnad från dom volvo bilar vi har haft som bara har jävlats... men sen om volvo är sämsta märket eller inte vet inte ja men de är vad jag tycker smile
Senast redigerat av volvo_glenne (7 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

873 Inlägg
7 februari 2007
Founder skrev:
Sandman skrev:

Bara en notis, SAAB presenterade whiplashskydd 2 år innan Volvo kom med det wink Presentationen kom i maj 1998 från volvo att S80 varianten skulle bli första bil med nya WHIPS systemet. Saab körde redan full produktion från september 1997 utav SAHR stolar i 9-5 varianten tongue

Volvo förlorade 2002 en rätts-tvist mot Saab i USA där dom sa sig i en reklamfilm vara de som uppfann whiplashskyddet...

Men att det är bra grejer det är det inget tvivel om... SHAR skyddet som sitter i Saab har räddat mig efter en krock. Enligt läkaren skulle mina skador aldrig läkt om det inte vore för skyddet som fanns i bilen smile

Har ingen anledning att tvivla på det du säger.
Men det var inte just det systemet jag syftade på. Utan överhuvudtaget ha kuddar att fånga upp nacken.

Titta på när det kom på Volvo, tog väl tio år eller så innan det fanns på Amerikanska bilar.
Alltså, bilar som är ljusår modernare än en Amazon (tror nackskydden kom något årtal under produktionen av 120-140 serierna men kommer inte ihåg precist.) knäckte du nacken i för att de struntat i säkerheten.

SAAB har också gjort mycket för säkerheten i dagens bilar.
Och även om jag själv nog aldrig kommer att skaffa en tycker jag att det är riktigt bra bilar.

Poängen att Sverige gjort mycket för säkerheten kvarstår ju dock.
Varför skäms vi så mycket för våra egna märken? wink

Don't get mad, get even.

1 414 Inlägg
7 februari 2007
Sandman skrev:
Founder skrev:
Sandman skrev:

Har ingen anledning att tvivla på det du säger.
Men det var inte just det systemet jag syftade på. Utan överhuvudtaget ha kuddar att fånga upp nacken.

Titta på när det kom på Volvo, tog väl tio år eller så innan det fanns på Amerikanska bilar.
Alltså, bilar som är ljusår modernare än en Amazon (tror nackskydden kom något årtal under produktionen av 120-140 serierna men kommer inte ihåg precist.) knäckte du nacken i för att de struntat i säkerheten.

SAAB har också gjort mycket för säkerheten i dagens bilar.
Och även om jag själv nog aldrig kommer att skaffa en tycker jag att det är riktigt bra bilar.

Poängen att Sverige gjort mycket för säkerheten kvarstår ju dock.
Varför skäms vi så mycket för våra egna märken? wink

Personligen tycker jag att svenska bilar är världens bästa,... Svensk industri i allmänhet har bidragit till enormt mycket de senaste 30 åren jämfört med många andra länder smile

Något som jag tycker är skrämmande är den enorma mängd bilar idag som fortfarande används men som helt saknar nackskydd... ta tex Renaul och Peugeot ifrån mellersta delen av 90-talet. Väldigt ofta man ser folk sitta bak i bilar utan någon form av nackstöd...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

873 Inlägg
7 februari 2007
Founder skrev:
Personligen tycker jag att svenska bilar är världens bästa,... Svensk industri i allmänhet har bidragit till enormt mycket de senaste 30 åren jämfört med många andra länder smile

Något som jag tycker är skrämmande är den enorma mängd bilar idag som fortfarande används men som helt saknar nackskydd... ta tex Renaul och Peugeot ifrån mellersta delen av 90-talet. Väldigt ofta man ser folk sitta bak i bilar utan någon form av nackstöd...

Ja jag håller med.

Men svenska bilar ifrån den tiden har sådana skydd även i baksätet.
Och vad är viktigare än säkerheten i en bil du ska köra dina nära och kära i?

Även 90-tals Ford har ju faktiskt kuddar i baksättet, men ibland saknas det i mitten. wink
Passar på att slå ett slag för märket.

Don't get mad, get even.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
7 februari 2007
kia / ford lägger jag min röst på big_smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
7 februari 2007
mr-bear skrev:
Mercedes -96 med dåligt rostskydd?

ok rostksydd vad menar du med det då ??
förstår inte alla säger att karosserna på dom nya mercorna rostar men hur FAN rostar en alu karros ???????????????????????

1 567 Inlägg
7 februari 2007
Lada eller dom här kinesiska kopiorna

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

bullsmugglare
190 Inlägg
7 februari 2007
bonnen skrev:
mr-bear skrev:

ok rostksydd vad menar du med det då ??
förstår inte alla säger att karosserna på dom nya mercorna rostar men hur FAN rostar en alu karros ???????????????????????

Är det verkligen alu karosser i dom? vet flera med nya mercedes som har svåra rost problem redan, så vilken metal det än är så rostar skiten=)

och jag kan omöjligt säga att nått märke är sämre än det andra, men en bil modell jag inte kan med är dom där gammla apgungorna, kommer inte ihåg vad fan dom heter på riktigt=)
fjädring som om det bara vore fjädrar utan dämpare o prestanda o utsende som ett vedträ...

Bara min åsikt ;P
Senast redigerat av herr lilltroll (7 februari 2007)

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

873 Inlägg
7 februari 2007
bonnen skrev:
men hur FAN rostar en alu karros ???????????????????????

Ehm.... dåligt? tongue

Don't get mad, get even.

116 Inlägg
7 februari 2007
xorox_88 skrev:
ja jag tycker att Ford är sämsta bilmärket fast gillar mustangen å tudor å dom man bygger hotrodar av

Har haft en Volvo, kommer alldrig mer äga en volvo. man kunde köra en vecka å skruva en helg, Har en Ford från 1959, har alldrig haft en bil som gått mer bekymmerfritt, förutom möjligtvis Vanen. tycker inte ford är så dåliga,

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent

Gödseldräng
4 529 Inlägg
7 februari 2007
Sandman skrev:
bonnen skrev:
men hur FAN rostar en alu karros ???????????????????????

Ehm.... dåligt? tongue

tongue nä inte dåligt
det är bara skitsnack om att dom orstar så jävligt det finns 1 modell och det är 00an nåra av dom för att dom tästade en miljövänlig färg och det är nån metall i färgen som gör att det blir ytrost men inget som biter på karossen

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
7 februari 2007
Den absolut sämta bilen måste vara ford mondeo, men det sämsta märket är nog citroëng.

Att volvo är bra eller dåligt får ju alla avgöra själva, men jag som skruvar rätt mycket med volvo måste säga att de är iaf genomtänkta, och lättmeckade. Men nu när ford äger dem så blir det nog sämre.

684 Inlägg
7 februari 2007
volvo_glenne skrev:
opeltiffi skrev:
volvo_glenne skrev:

jaha.. jag tänker ju exakt tvärtom. ska man ha en bil som alltid fungerar så är det ju 240 eller 740. sen att dom är så förbannat fula(original iaf) är ju en annan sak ;P däremot har jag aldrig varit med om en bil som krånglar lika mycket som ford sierra.
mvh

ja men de va vad jag tyckte om egen erfarenhet... vi har haft sierror i familjen nästan enda sen jag va liten å dom har alldrig krånglat eller krånga gör väll alla bilar nån gång men ni förstår vad jag menar... men sen så har farsan haft nåra volvos och jag har haft nåra volvos å dom har bara jävlas hela tiden så jag tycker då att volvo är sämsta bilen som finns !! smile

då har väll du inte vatt vettigare människa o köpt annat än sönderkörda mondagsexemplar,, enligt många är jhu ford (80-90 tal) bilmekanikernas dröm eftersom dom inte tål något och får lagas rätt ofta,, volvo står däremot på topp,, men alla bilar krånglar och går sönder för eller senare det finns ingen som inte kan säga att dom inte gör.

Riktigt korkad tråd däremot då det alltid blir krig mellam olika märkesfantaster som bara slänger skit åt varandra

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

1 256 Inlägg
7 februari 2007
Alltså, Det finns inget som heter det sämsta bilmärket, inte heller det bästa..

Man måste skaffa en egen uppfattning om vad som är dåligt.

Vissa älskar just det bilmärket, medans andra älskar ett annat..

Mvh Jonni

1 256 Inlägg
7 februari 2007
mr-bear skrev:

Det där är fel.

Det var inte rostskyddet det vart fel på, det var lacken och plåten..

Mercedes-Benz har dock åtgärdat alla de felen nu då dom inte har råd med ett sånt "misstag" igen..

Det har kostat dem över 100miljarder kronor hittills har jag fått höra.

"Den officiella förklaringen är att ett pressverktyg för dörrarna vikt plåten för skarpt. Snittytorna bildar en för skarp kant som gör att grundfärgen inte får fäste. Mercedes påstår att problemet med de vassa dörrkanterna inte finns kvar på den uppdaterade version som började säljas 1998. "

Problemet kvarstod efter 1998 fram tills maj 2004.. Men det är 30 års garanti på bilarna efter 1998, så var inte oroliga att köpa en Mercedes-Benz
Senast redigerat av Jonni (7 februari 2007)

417 Inlägg
7 februari 2007
Ryssarna är inte helt 100 på att bygga bilar, vill jag mena. Har inte ägt en själv, men får inte direkt ett bra intryck av Moskvitch. Nå´n som har en annan uppfattning månne? smile

http://www.moskvich.de/Bilder/aleko.jpg

fler pics på denna sida t.ex:http://www.moskvich.de/

Sök