volvo_glenne skrev:
jag skrev mitt inägg på förra sidan för att slippa folk som hänger upp sig på vad man tycker men nu när folk börjar nämna olika bil märken så måste ja säga att jag tycker volvo är absolut sämsta märket.. har haft nåra stycken så jag har lite erfarenhet, dom är ful, tråkig, slö, dålig komfort, jävlas hela tiden osv osv, men jag brukar säga att volvo 850 och uppåt kan ja tänka mig att ha men alldrig en 240, 740 eller nåra sånna gammla skit volvos för dom beskrev jag ju tidigare i de här inlägget, men dom fordar jag/vi har haft har bara gått å gått å inte änns jävlas hälften av vad volvona har gjort(bland annat därför jag är ford nörd)... de va vad jag tyckte

hoppas ingen volvo raggare blir sur bara för att jag skriver som jag tycker

Dina egna upplevelser stämmer ju inte alltid överens med andras.
Jag kör både Ford och Volvo.
För min del upplever jag Volvo som sämmre på en del punkter som du nämner, och Ford bättre på andra.
Ford upplever jag som en bättre bil, men de Fordar jag haft att göra med har krävt reperationer oftare och varit känsligare.
De Volvos jag kört har rullat, och rullat och rullat och när något gått sönder varit enkla och billiga att laga.
Till priset att då att även jag tycker den är tristare och fulare än Forden.
Tycker båda märken är riktigt bra på sina sätt, och skiljer även från modell till modell.
Men vad man än tycker är det ganska fånigt att kora just
märket Volvo som det
sämsta märket.
För så kan det alldrig vara, om man räknar in alla faktorer och sätter en skala.
Utan Volvo hade vi kanske inte ens haft whiplashskydd eller bilbälten i dagens bilar.
De satte standarden för säkerhet och faktum är att många veteran Volvo bilar fortfarande är krocksäkrare än en del som görs i dag.
Tänk på den om tanken att det skulle vara världens
sämsta märke dyker upp.
Sverige har bidragit med mycket för den globala trafiksäkerheten via Volvo och för många människor utomlands satt landet på kartan

(de tycker bättre om Volvo utomlands än vad vid gör. Eller gjorde i vart fall.)
Värst vad mycket bla bla det blev om just Volvo då. Är inte mitt favo märke heller men kände att det behövdes försvaras ifrån just denna usla titel