Koppla aktiv baslåda till v50 original stereo

DavidH
10 mars 2023 · 104 Inlägg

Hur kopplar man enklast en aktiv baslåda till originalstereon på en volvo v50? Jag läste att den inte har lågnivå utgång...
Det är lilla stereopaketet på min bil.
Måste jag byta stereo?

Blixnabb
10 mars 2023 · 245 Inlägg

Man kan se om det finns någon aktiv baslåda som har högnivåingång och plocka ljudet från bakhögtalarna, tjuvar man på dem så låter det både i högtalarna och i baslådan
Pluskabel från batt med säkring vid batt samt minus jordat i skuffen och ta remoten från bakljusen är det enklaste sättet
i min ST150 var allt redan draget på det viset, bara att koppla in baslåda och steg

Senast redigerat av Blixnabb (10 mars 2023)

Rikard_Persson NISMO <3
11 mars 2023 · 1 068 Inlägg

Jag monterade en Rockford P300-12 i min V50 för 5-6år sedan. Jag tog högnivå från original slutsteget som sitter i skuffen till vänster. tog signalen som går till bakdörrarna. Sen drog jag plus längs höger sida av bilen och jord någonstans i skuffen bara.  Denna baslådan behöver ingen remote så allt var klart efter detta.  Kolla i min projekttråd, där visar jag vilka kablar du ska koppla in dig på smile
https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4419872

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
DavidH
12 mars 2023 · 104 Inlägg

Blixnabb skrev:
Man kan se om det finns någon aktiv baslåda som har högnivåingång och plocka ljudet från bakhögtalarna, tjuvar man på dem så låter det både i högtalarna och i baslådan
Pluskabel från batt med säkring vid batt samt minus jordat i skuffen och ta remoten från bakljusen är det enklaste sättet
i min ST150 var allt redan draget på det viset, bara att koppla in baslåda och steg

Okej tack så mycket, vet inte vart man hittar remote på bakljusen dock, tips?

DavidH
12 mars 2023 · 104 Inlägg

Rikard_Persson skrev:
Jag monterade en Rockford P300-12 i min V50 för 5-6år sedan. Jag tog högnivå från original slutsteget som sitter i skuffen till vänster. tog signalen som går till bakdörrarna. Sen drog jag plus längs höger sida av bilen och jord någonstans i skuffen bara.  Denna baslådan behöver ingen remote så allt var klart efter detta.  Kolla i min projekttråd, där visar jag vilka kablar du ska koppla in dig på smile
https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4419872

Okej tack för svar men jag har basic performance paketet, tror inte det är något slutsteg alls i min bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang