Men om hylsan fastnar på stiftet är det bara att dra upp den med en tång! Eller ta bort gummit ur hylsan när du skruvar dit stiftet i motorn. -Det är ju inte rocket science direkt. Hur går det förresten med komp provet
Ja, men det ska ju inte behövas om verktyget skulle vara rätt gjort. Dessutom behövs en längre tång än man normalt har, samt att gummit är ju limmat från början. Så ja, verktyget kan man få att fungera men det är feldesignat enligt min mening 😊
Om ca 1h när barnen sover ska jag gå igång med att testa lite och kompressionstest om jag hinner 👍
Men om hylsan fastnar på stiftet är det bara att dra upp den med en tång! Eller ta bort gummit ur hylsan när du skruvar dit stiftet i motorn. -Det är ju inte rocket science direkt. Hur går det förresten med komp provet
Ja, men det ska ju inte behövas om verktyget skulle vara rätt gjort. Dessutom behövs en längre tång än man normalt har, samt att gummit är ju limmat från början. Så ja, verktyget kan man få att fungera men det är feldesignat enligt min mening 😊
Om ca 1h när barnen sover ska jag gå igång med att testa lite och kompressionstest om jag hinner 👍
Hett tips: vattenslang eller liknande. Bara ploppa på tändstiftet och fiska upp.
Hade tyvärr inte tid för kompressionstest idag, däremot så satte jag in ett nytt tändstift. Det fungerade direkt, körde sedan ca 1 mil blandad körning. Flera rondeller, korsningar, 30-110km/h. Inga felmeddelanden.
Jag vet inte om jag inbillar mig men små högfrekventa skakningar vid 90km/h och över.
Inget från avgasröret.
Tomgång 760rpm, nu inbillar man ju sig allt möjligt men känns som den brukar ligga högre.