Ta bort original diskant i Volvo 940 utan att förstöra plasten runt om

XII
25 maj 2023 · 13 Inlägg

Jag har försökt att ta ut original diskanterna ur min A-Traktor(Volvo 944 -91), men högtalarna sitter typ fast i plasten, nästan som att plast biten och högtalaren är byggd i varandra. Vet någon om det sitter någon skruv någon stans i eller på högtalaren(jag försöker inte rädda diskanten så att om den går sönder spelar det ingen roll). Bara att plast biten runt högtalaren tar så lite skada som möjligt.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 maj 2023 · 13 731 Inlägg

mot förarplats där det är helt platt den går att lyfta bort där under sitter det små plast ploppar som håller i diskanten.   

man får ta en liten mejsel och pilla bort den plastbiten. 

om du inte får loss den endå så kanske jag kan ta mig ut i mitt föråd lite senare och filma hur man gör.  har en bräda komplett med allt ligger där smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
XII
25 maj 2023 · 13 Inlägg

Growe skrev:
mot förarplats där det är helt platt den går att lyfta bort där under sitter det små plast ploppar som håller i diskanten.   

man får ta en liten mejsel och pilla bort den plastbiten. 

om du inte får loss den endå så kanske jag kan ta mig ut i mitt föråd lite senare och filma hur man gör.  har en bräda komplett med allt ligger där smile

Tack för svaret men jag beskriv inte mitt problem tillräckligt bra. Jag har fått ut den men högtalaren sitter fast i den plastbiten. Jag kan skicka bilder om det behövs. Tack igen för respons

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 maj 2023 · 13 731 Inlägg

PaperBoats skrev:

Growe skrev:
mot förarplats där det är helt platt den går att lyfta bort där under sitter det små plast ploppar som håller i diskanten.   

man får ta en liten mejsel och pilla bort den plastbiten. 

om du inte får loss den endå så kanske jag kan ta mig ut i mitt föråd lite senare och filma hur man gör.  har en bräda komplett med allt ligger där smile

Tack för svaret men jag beskriv inte mitt problem tillräckligt bra. Jag har fått ut den men högtalaren sitter fast i den plastbiten. Jag kan skicka bilder om det behövs. Tack igen för respons

japp skicka bild..så får vi se smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang