Vad visar datorn för hjulhastigheter?
Korrekt luftspalt mellan givare och krans?
Nu har du flyttat över felet till andra sidan, och då kan du konstatera att felet ej ligger i krans eller givare.
Felet kan således ligga mellan styrdon och kontakt till givaren.
Alternativt styrdonet i sig.
Steg 1 är att leta efter kortslutning, och du har väl endast 2st kablar till varje givare så då blir det enkelt.
Summra/ring på vardera stift medans du jucklar runt på kablaget - ringer det så har du kortis.
Steg 2 är att belasta kablaget.
Lossa kontakten till styrdonet och leta på rätt stift.
Har du inget schema kan du ringa mellan styrdon och kontakt till givaren.
Sedan så kopplar du in en lampa i ena änden, och ett batteri i den andra.
Helt enkelt att du kopplar en lampa, men använder slingan mellan styrdon och givare och använder den slingan som ”kablar”.
Slocknar lampan av sig självt, eller om den blinkar när du jucklar på kablaget så har du kortis/avbrott.
Steg 3 är att stifta om kontakten till styrdonet.
Vänster till höger eller HF till HB.
Ligger felkoden kvar på samma hörn så har du något tjosan med styrdonet och dess I/O för givaren.
Edit: läste om ditt inlägg.
Du har alltså bara flyttat plats på givarna, och inte dragit en luftledning mellan dem?
Senast redigerat av Jesper328 (30 juni 2023)