3537
Sök

Cruise Control funkar inte

3 Inlägg
27 juli 2023
Trådstartare
Hej,

Jag har en Volkswagen Golf 2010 som har Cruise Control men när man ska sätta på den så indikerar det inget i displayen, ingen symbol för farthållare kommer upp och det går inte att ställa in farten. Är det någon som har stött på samma fel gällande Volkswagens cruise control.
Jag har kollat säkringar men har ingen trasig sådan, bromsljusen funkar så jag tror inte det är någon sensor eller givare.

Kan det vara så att det är fel på spaken?

Tacksam för svar och hjälp!

3 669 Inlägg
27 juli 2023
Du har en givare för kopplingen också om det är en manuell.

3 060 Inlägg
27 juli 2023
Enklaste är att jacka i en dator som kan läsa samtliga styrdon. smile

Forummoderator
18 299 Inlägg
27 juli 2023
Har den fungerat innan?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 Inlägg
27 juli 2023
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Du har en givare för kopplingen också om det är en manuell.

Ja jag har tänkt på den givaren också och ja den är manuell, ska kolla det smile

3 Inlägg
27 juli 2023
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Har den fungerat innan?

Jag vet inte, jag köpte den i höstas för att ha den som andrabil och det är en gammal gubbe som har ägt den innan, den har gått ca 24xxx mil. Sen är det svårt att leta efter säkringar då det inte står i instruktionsboken vilken säkrings som går till vilken, fruktansvärt dålig instruktionsbok VW har i jämförelse med andra märken.

Forummoderator
18 299 Inlägg
27 juli 2023
Andy10 skrev:
Hybrid_ skrev:
Har den fungerat innan?

Jag vet inte, jag köpte den i höstas för att ha den som andrabil och det är en gammal gubbe som har ägt den innan, den har gått ca 24xxx mil. Sen är det svårt att leta efter säkringar då det inte står i instruktionsboken vilken säkrings som går till vilken, fruktansvärt dålig instruktionsbok VW har i jämförelse med andra märken.

Lite det jag var ute efter. Den kanske inte har Cruise?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök