2611
Sök

DTC-18010. Voltage supply continuous positive (KL. 30). Voltage/current supply low.

3 Inlägg
29 augusti 2023
Trådstartare
Hej, kollar här om nån har haft samma fel på sin audi som jag har nu. Har fått en felkod

Gäller en Audi A4 B5 1.8 TSQ 2000

DTC-18010. Voltage supply continuous positive (KL. 30). Voltage/current supply low.

Har kollat batteriet och generatorn inget fel.
Problemet är att bilen hackar och skakar som att den misständer, stiften är bytta sen förra året och har nu bytt 2 tändapolar men det hjälpte inte, böt först 4 och 3, sen satte jag dom nya på 2 och 1 men hjälpte inte. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, om jag söker på felkoden pratar folk på forum om en givare men hade varit skönt om nån annan har haft samma problem och kan ge lite insikt.
Jag har en felkodsläsare Carly har inte haft fel än men den ger inga folkoder på tändningen och det borde den om det var felet. Är bara denna som kommer upp hela tiden efter jag har tagit bort den.
Vet att den är vanlig när man har haft borta polerna ifrån batteriet och det var månaders sen jag hade det.

Gäller en Audi A4 B5 1.8 TSQ 2000

3 060 Inlägg
29 augusti 2023
Vad har du mätt upp för vilospänning på batteriet, samt laddspänning?
Om ovan är 12,5+ och 13,8+ så skulle jag dra en startkabel mellan batterijord och en lyftögla på motorn.

3 Inlägg
1 september 2023
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Vad har du mätt upp för vilospänning på batteriet, samt laddspänning?
Om ovan är 12,5+ och 13,8+ så skulle jag dra en startkabel mellan batterijord och en lyftögla på motorn.

Jag testade ta startkabel mellan batterijord och motorn sen till chassi och ingen skillnad tyvärr

Sök