Leasing 12 månader.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 oktober 2023 · 13 746 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Har själv en bil på leasing. Tycker det är bra. 3500:- inkl. allt är billigt! Lite för billigt hmm

det är ju min årskostnad för en av mina bilar.. ;-)
inkl allt..  utom bränsle..

bränslet ligger väll på 1000kr i månaden smile

Senast redigerat av Growe (1 oktober 2023)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Blake
1 oktober 2023 · 46 Inlägg

zemet skrev:
Finns ju så många variabler att bara du själv kan svara på det.
*Typ av bil
*Utrustingsnivå
*Förbrukning
*Försäkring
*Antal mil
*Service

Företagen skall ju tjäna pengar, är leasingavtalet på 12 månader väldigt billigt så är det antagligen för att du får en "sämre" bil. Om det är en låg utrustningsnivå, 3+ år gammal bil, liten budget model eller vad det nu kan vara.

Kan ju givetvis också vara så att företagen sitter på en väldig massa bilar med låg efterfrågan och därför dumpar priserna.

Jag personligen anser inte att 42K om året är värt att lägga på leasing av en bil, det är ju 42K du kunde lagt på en bil du äger istället.

Du verkar tycka att det är viktigt att vinterdäck ingår i priset, är det 20" vinterdäck vi pratar om som är värda 20K? Eller är det 16" där du får en splitter ny upsättning för 6K?

Vinterdäck om ingår, är det nya däck eller beg? Samma fråga med sommardäcken.

Som sagt, bara du kan svara på om det är värt det eller inte:)

Vi snackar sprillans ny bil med nya friktionsdäck men vet ej storlek eller om det är premuimdäck.
För mig räcker det med automat plus backkamera smile slipper jag service och dyr försäkring så är jag nöjd. Men som du nämnde så är det 42k på ett år som man kunde lägga på en bil man äger. Har svårt att bestämma mig.

Blake
1 oktober 2023 · 46 Inlägg

D12 skrev:
i mitt huvud förlorar du säkert lika mycket om inte mer om du skulle köpa ny bil
tappar minst 20% redan när du skriver på pappret sen har du ränta, försäkring o service 1år och vinterdäck som inte brukar ingå

tänker jag fel?

Hur man än vänder och vrider så är det en förlust att äga eller leasa en bil. Frågan är vad som är mest lönsamt i dagsläget med höga räntor och dyra begagnade bilar.

Blake
1 oktober 2023 · 46 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Har själv en bil på leasing. Tycker det är bra. 3500:- inkl. allt är billigt! Lite för billigt hmm

det är ju min årskostnad för en av mina bilar.. ;-)
inkl allt..  utom bränsle..

bränslet ligger väll på 1000kr i månaden smile

Haha, vad är det för bil? ;-)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 oktober 2023 · 13 746 Inlägg

Blake skrev:

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:
Har själv en bil på leasing. Tycker det är bra. 3500:- inkl. allt är billigt! Lite för billigt hmm

det är ju min årskostnad för en av mina bilar.. ;-)
inkl allt..  utom bränsle..

bränslet ligger väll på 1000kr i månaden smile

Haha, vad är det för bil? ;-)

polo 2010  audi a2 seat arosa..  dom ligger väll alla där omkring..   
ägt dom några år och slår man ut det över alla år är det nog långt under 3500kr om året smile

gammalt skit lönar sig alltid om man kan skruva ..smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang