Jesper328 skrev:
Henrik97 skrev:
Jesper328 skrev:
Troligen igensatt värmepaket.
Går två slangar in i torpedväggen - känn på dem.
Den ena bör vara runt 90 grader, och den andra något svalare.. är den ena kall så har du stopp i värmepaketet.
Kolla även kylvätsketempen med en dator, nålen i instrumenthuset visar aldrig "rätt".
Kan visa 90c fast det är 70c eller 110c.
Lossa båda slangarna som går igenom torpeden och spola fram och tillbaka med en vattenslang.. var däremot försiktig om du har bra tryck i vattenslangen, då får du isåfall nypa den lite.
Okej! Vet du hur man lossa dom slangarna mot torpeden?😊 vad ska man spola med? Bara vatten? Vet du dimensionen på dom slangarna?
Har för mig att det är bajonettfattning på dem.
Alltså vrida 1/4 varv och dra isär.
Såg någon här på forumet som smulade ner ett par disktabletter och lät de stå och dra några timmar.
Har själv endast kört vatten än så länge, och som Pininfarina säger så hjälper det sällan.
Med det sagt så brukar man iallafall få det fesljummet i bilen, men det blir aldrig riktigt varmt.
Spolade en V50 för ett par veckor sedan och fick upp den till 43°c ur luftriktarna, vilket inte är tillräckligt.
Nej. Fick ut 83 grader från galler i mitten på Swift förut. Den varmkördes på tomgång då vi inte använder den längre. Men sjukt bra värme i den.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!