62Ah, 75Ah, 85Ah 95Ah - Vilket batteri behöver jag egentligen?

PassatB6
12 januari · 4 Inlägg

Hej alla,

Jag behöver er experthjälp eftersom jag är lite osäker på vad som är bäst för mitt ljudsystem i bilen. Jag har nyligen köpt en Ground Zero SPL portad baslåda på 15 tum och kopplat den till ett slutsteg med en kapacitet på 1200W (Cerwin Vega 1200.1d). Mitt nuvarande bilbatteri är på 62Ah.

Nu undrar jag om jag behöver uppgradera mitt bilbatteri för att säkerställa att systemet fungerar optimalt. Dessutom planerar jag att lägga till 4 stycken 8-tums mellanregister till konfigurationen. Jag har sökt på internet, men det verkar vara svårt att hitta konkreta svar på om batteriuppgradering är nödvändig i mitt fall.

Har någon här erfarenhet av liknande setup eller har kunskap om vad som skulle vara bäst för att undvika problem som lågt batteri eller överbelastning? Alla tips och råd uppskattas verkligen!

Tack på förhand!

Hemmamek
24 januari · 159 Inlägg

Ingen expert på batterier men skulle testa med nuvarande och mäta spänningen då du spelar om du är orolig. Faktiska problem lär du upptäcka då.
Steget verkar ju vara på 600W RMS, vilket inte bör vara super krävande.

Sen angående vad som är "optimalt" är ju mer alltid bättre. Bara att se på de seriösa byggarna som har massor med batterier.
Men då rör det ju sig om något mer effekt cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang