Peugeot 207 RC 2007 | Diskanter ej ikopplade?

Strix36
13 februari · 6 Inlägg

Tja.

Som original kom min bil med sex högtalare varav två är diskanter men har nu märkt att diskanterna ej är inkopplade? Sladdarna, plus och minus, från bägge diskanter ligger löst och tejpade bakom stereon. Har en RD4 stereo som inte ens verkar ha möjlighet för fler än fyra högtalare. Någon med mer kunskap som vet något som jag inte? Summa summarium, jag vill få igång diskanterna..

Strix36
20 februari · 6 Inlägg

Bump

MammDiin
20 februari · 2 019 Inlägg

Säker på att de kablarna är till diskanterna?

Har någon bytt ut original högtalare till något annat?
Kan ju vara att någon bytt ut till koaxialhögtalare och därför inte kopplat in dem. Eller att de monterat 2-vägs system och har dess diskanter monterade någon annanstans.

Saknas det ljud från högre frekvenser?

Strix36
23 februari · 6 Inlägg

Kablarna går definitivt till diskanterna och alla högtalare är original. Det har suttit en eftermarknadsstereo vid någon tid men sitter nu originalet igen. Men hur kopplar man ens in diskanterna? Finns ju ingenstans på stereon?

MammDiin
23 februari · 2 019 Inlägg

Då har de säker blivit bortklippta från kontakten bak på stereon. Kan ju eventuellt synas korta stumpar baktill av kontakten som kopplas i stereon.

Diskanterna ska säkert kopplas in till varsin kanal fram. De är ju del av ett tvåvägs system med bas/mid i dörren vanligtvis.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang