Få basarna spela perfekt

Jansson231
20 februari · 5 Inlägg

Tjenare,
Jag har en Audi a5 coupe. Jag var inköpt en baslåda och även suttit en 10” vad bakom säterna. Det är i en sluten låda. Sen har jag plockar bort baksätena och suttit in en portad låda med dubbla 12” som spelar framåt, både 10an och 12orna är kopplade till samma slutsteg. Jag undrar vad man kan göra för att få maximal bas.

Sen om någon har något tips på några middar som är bra då originalljudet inte är det bästa.
//Jansson

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 februari · 13 744 Inlägg

börja med att inte blanda högtalare hej vilt.. 

på en sedan är det otroligt viktigt att man spelar framåt mot sätet och att INGET ljud tar sig bakåt in i skuffen så man tätar den mot ryggstödet.

får man till det så blir det väldigt bra. 

sen gäller det att ha baslåda anpassad för högtalaren och bilen. 
och att man har ett slutsteg med tillräcklig effekt..

men vad du än gör blanda inte olika storlekar och modeller av basar. 
mer är inte alltid bättre.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
granadadr
20 februari · 7 290 Inlägg

sen skrivs det INGET om modell eller märke på slutsteg eller subwoofers, är dem kopplade sill samma kanaler osv? en 10" gas kan ej ha samma signaler/inställning  som exempel en Pioneer 12" dem har helt olika uppbyggnader spelar i olika storlekar av lådor mm,,   därför man har tidskomp och olika signalprossesorer mm

Senast redigerat av granadadr (20 februari )

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Jansson231
20 februari · 5 Inlägg

granadadr skrev:
sen skrivs det INGET om modell eller märke på slutsteg eller subwoofers, är dem kopplade sill samma kanaler osv? en 10" gas kan ej ha samma signaler/inställning  som exempel en Pioneer 12" dem har helt olika uppbyggnader spelar i olika storlekar av lådor mm,,   därför man har tidskomp och olika signalprossesorer mm

Tjena,
Jag kan inte så mycket om ljud men tycker det är jävla häftigt. Det är dubbla db lite v2 12” och sen dsl 10” vilket jag inte vet vad det är för modell då den ingick. Sen har jag ground zero 1100 Watts slutsteg.

Jag vet inte sä mycket mer. Lådan till tolvorna är byggd av Deaf bounce.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang