Mazda 3, undermålig verkstadsreparation?

aweste
19 mars · 30 Inlägg

Jag upptäckte att det var fel på blinkersen vänster fram på min Mazda 3, lossade innerskärmen för att byta lampa men insåg att det inte var fel på lampan.

Efter lite insåg jag att det var glapp i kontaktdonen, lyckades dela på dom och upptäckte att det var lite fuktigt och att ett stift ärgat av och fastnat i hylsdelen på donet som sitter i kabelstammen. Jag tänkte att det här måste göras ordentligt med nytt kablage och byte av hylsa i donet.
När fakturan på 2200:- kom märkte jag att det inte stod något om nytt kablage, funderade på hur dom löst det och bestämde mig för att lossa innerskärmen för att kolla.
Så här ser det ut, man har klippt kabeln i kabelstammen och skarvat ihop med flatstiftskontakter. Visst fungerar det men jag tycker inte att det är fackmannamässigt utfört. Är det acceptabelt? Brukar det gå till så här? Är jag en petig gnällgubbe?
Känns ju jävligt surt med tanke på att jag kunnat göra det själv på under 10 minuter utan materialkostnad.

https://www1.garaget.org/gallery/images/210/209053/209053-0aea995cb26967e0608fd9638726f39e.jpg

Janneutanb
19 mars · 7 271 Inlägg

Vilket skämt....

Bilproblemet
19 mars · 287 Inlägg

Beror väl vad det är för verkstad du varit till.
Kan ju tycka att det låter dyrt att det där kostade 2200:-

jaka54
19 mars · 5 735 Inlägg

Helt oacceptabelt! Och att dessutom ta 2200:-...

Brådhis * Voff voff *
19 mars · 10 280 Inlägg

Dyrt och dåligt utfört. Det minsta man kan begära är väl iaf fuktsäkra skarvar.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 mars · 17 486 Inlägg

Skarvar i bilar så ska duraseal smältlimhylsor eller lödhylsor användas. Då ska även krympslang läggas på detta! Inget annat!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
aweste
19 mars · 30 Inlägg

OK, tack för svaren! Då känns det inte som att jag är gnällig.
Signatur Bilproblemet undrade vad det var för verkstad, det var alltså en auktoriserad Mazda-återförsäljare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang