Hjälp med ett ljudsystem (noob)

Vogge
22 juli 2005 · 494 Inlägg

hej man kan splitt lågnivån men inte att rekomendera men kolla när du köper steg de brukar finns utgång på själva steget så du kan koppla vidare till ett stegtill!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
tobee
22 juli 2005 · 735 Inlägg

Okey, en hel del bra information här, tackar jag för! Läst en hel del fysik på gymnasiet så elen är inga problem. Förresten sitter det redan en säkring monterat under huven, grova kablar är redan dragna så jag behöver bara ta fram multimetern och mäta så allt är okey. Lågnivåkabel finns också.
Vad tror ni är bäst, dra om kablarna och sätta ett steg fram till framsystemet? Eller ska jag ha stegen där bak?

spunk_totte VD / SPRINGPOJK
22 juli 2005 · 605 Inlägg

tobee skrev:
Okey, en hel del bra information här, tackar jag för! Läst en hel del fysik på gymnasiet så elen är inga problem. Förresten sitter det redan en säkring monterat under huven, grova kablar är redan dragna så jag behöver bara ta fram multimetern och mäta så allt är okey. Lågnivåkabel finns också.
Vad tror ni är bäst, dra om kablarna och sätta ett steg fram till framsystemet? Eller ska jag ha stegen där bak?

Kan berätta om en självupplevd grej. Jag byggde ljud i flickvännens gamla bil en toyota corolla -92, Jag satte steget fram på passagerar sidan under handskfacket. Men på vintern blev det var jag än placerade det jäkligt vått. Eftersom det kommer in en del snö i kupen samt att gamla bilar inte är riktigt lika täta. så om du inte hittar ett kanon bra ställe att sätta det på så skulle jag köra bak.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!
Hummer H3 (2006)
tobee
23 juli 2005 · 735 Inlägg

Nu är det ju iof så att gamla 3-seriens problem inte är väta i kupén. Utan snarare att fukt kan tränga in genom bakluckans tätningslister =P Men det finns ju självklart fler alternativ för placering i skuffen så man kan komma undan vätan! Hur som helst kommer denna bil aldrig bli körd på vintern, där jag bor är jag omringad av saltvägar=(
Kollat runt lite där fram och hittar inget riktigt bra ställe att placera ett steg, så jag kommer sätta steget där bak ändå.

Fredde 855 t5
23 juli 2005 · 63 Inlägg

Kolla på en Infinity Ref kit ...typ 5000cs !!  jag har ett sånt och är skitnöjd, dom ligger på en 1000-1500 sek !

tobee
27 juli 2005 · 735 Inlägg

Har hittat ett begagnat alpine steg som jag tänkte driva framsystemet med men har ingen aning vad man ska betala för det. Bara så man inte blir lurad får ni mer kunniga i ämnet värdera det. Steget är ett Alpine 3542 2x50 watt. Killen begär 400 spänn, okey pris eller ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang