Måste säga att den krocken va nog ödet som bestämde för bilen blev ju mycket finare nu efter krocken, dock synd att det hände för det kunde ju slutat illa..
Nackdelen e ju att det svider kanske lite i plånboken men det blir ju iaf resultat, och du verkar ju ha ett sjysst gäng som hjälper dig mycket
Hoppas iaf bilen blir som du vill ha de, för det förtjänar du
Måste säga att den krocken va nog ödet som bestämde för bilen blev ju mycket finare nu efter krocken, dock synd att det hände för det kunde ju slutat illa..
Nackdelen e ju att det svider kanske lite i plånboken men det blir ju iaf resultat, och du verkar ju ha ett sjysst gäng som hjälper dig mycket
Båda tummarna upp för bilen
/MVH andreas
Jo jag hoppas också att den kommer bli något alldeles extra.. man blir ju lite extra peppad nu också nu när bilen ska stå på Elmia 2009
Vad jag lagt ut på denna bilen vill man inte räkna på. Hade förmodligen kunnat köpa en ny merca och rest jorden runt för pengarna.......
All hjälp jag får är det som gör att det går.. jag har världens bästa garagekompisar!!
/MVH andreas
Jo jag hoppas också att den kommer bli något alldeles extra.. man blir ju lite extra peppad nu också nu när bilen ska stå på Elmia 2009
Vad jag lagt ut på denna bilen vill man inte räkna på. Hade förmodligen kunnat köpa en ny merca och rest jorden runt för pengarna.......
All hjälp jag får är det som gör att det går.. jag har världens bästa garagekompisar!!
Mvh Erick
Jag får väl åka till Elmia då och lägga en röst på din bil då haha..
haha, det e så mycket alltså men har man påbörjat ett projekt, så ska man ju alltid avsluta det är det inte en regel? ;D ska den bli fin, så få man lida pin eller hur det ordspråket nu går
Aja, tummarna upp igen och hoppas det inte händer något mer med bilen ;D
/MVH andreas
Mvh Erick
Äsch skit i hur dyrt det varit osv. Om du kanske inte haft Skylinen så hade du kanske inte ´haft dom här vännerna som hjälpt dig! mvh Fredde
Dom stora plana ytorna gick ganska så lätt med maskin, det svåra var allt in-i-mellan, runt rutor, inne i dörrar, bagage osv!
Sandra slipar för fullt!
Man ser knappt vad det är för bil.. snyft
Sandra la en hel dag på att slipa runt bagagen!
Edge, jag och Emma slipar
Jag slipar runt gångjärnen till dörrarna
Edge spexar..
Jag slipar..
Börjar ta sej!!
Kan man slipa en bil med grundligt tro?
Noga runt list-kanter osv
Sandra slipar i en dörr-öppning
Börjar bli bra!!
Karossen är gött fin, utan rost eller bucklor iallafall!!
Hela karossen plåtren!! Nu skulle man ut och kört i regnet
Bort med bilen till Paintworx där vi började maskera bilen! Sandra till vänster och Paul och Texon till höger
Maskerar..
Sandra maskerar..
Sen in i lackboxen hos Paintworx, där Texon och Paul tvättade karossen sjukt noga!
Sen la Paul på en grym etsande rostskyddsgrund som jag köpte från Lackman! Garanterat rostskydd 15 år! fina grejer!
Underbart att se bilen enfärgad igen!
!
Blev så sjukt bra
Överallt
Nu kan ingen säga att underarbetet inte är gjort från grunden iallafall hehehe!
Sen när den stått och torkat så körde jag tillbaka bilen till Evolution Garage
Och frodades lite med MissMums's Lupo. Loudness' och Edge's golfar har för övrigt samma färgkod som hennes Lupo
Sen började jag finspackla sidokjolarna! Allt ska bli Top Notch!!!
Mjukt som en babyrumpa
Jag slipar..
Noga noga!
När sidokjolarna var klara började jag och Texon med bakkjolen!
Ville ha bakhörnen helt inspacklade, och med exakt lika stora kanter på båda sidor, inte helt lätt med glasfibergrejer som skiljde några mm både här och där!
Men till slut kände vi oss nöjda!
Prima
Sista finslipet innan grund..!
Paul la ett extra lager gelcoat på fronten för att den skulle bli stryktåligare, och sen lite finspackling på det
Texon blåser rent fronten
In med grejerna i lackboxen, och tvättar av det
Sidokjolarna grundade!
Bakdelen
Alla delarna! Nån som kan gissa bilen till vänster?
Fast när grunden kom på, och bakdelen kom ut i solen, hittade vi en "buckla!!"
Paul trollade bort den!
Fixade lite spackelfix också
Den här skarven var grund rakt på sikaflex typ, vilket sprack ganska fort.. så slipade bort lim nån knapp cm in i skarven, och fyllde upp med glasfiberspackel istället!
Fixat.. nu ska bara spacklet härda. Det gröna spacklet är Würths glasfiberspackel, svinbra.
Sen hittade paul en buckla, som vi vanliga dödliga inte hade sett.. Omedelbar åtgärd
Lika så höger bakskärm var lite småskadad, svårt att se, men det fanns där om man visst var man skulle titta! Paul spacklar och trollar!
Jag och Sandra slipar..
Paul does his magic!
Och vips så var det rakt och kanonfint igen!
Likaså C-stolpen!
Stort tack till alla som hjälpt/hjälper till!!!! Spec tack till Paul, Sandra, Edge, Texon, Lampan och många fler...
Härligt med lite fler bilder! Så noga alla detaljer/skarvar och allt jobb är gjort kommer detta bli hur grymt som helst! Väntar med iver på bilder på lacken!!
Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Ska bli spännande och se slutresultatet Lär ju bli otroligt bra med tanke på hur nogranna ni är Min gissning på den vita bilen till vänster: En Mini Cooper S av nyare modell (dock stylad)
riktigt snyggt gjort detta kommer att följas med spänning..angående bilen på bilden så är de nog mr.funs gamla mini cooper.. Lycka till med arbetet //Ludde