2068
Sök

Slutsteg går in i protect, fattar inte varför

18 Inlägg
19 april
Trådstartare
Finns det nån som kan hjälpa mig? Installerade en baslåda och steg igår, 2st ground zero 12:or på 1000w rms var och ett soundigital 3000.1D evo 6. Lirade på asbra i typ en timme eller så, sen så stängde jag av bilen i tjugo minuter, och startade den igen, fungerade bra i två minuter tills steget började gå in i protect mode också fungerade basen till och från i typ femton minuter tills jag stängde av och började felsöka. Provade igen efter att ha vänt på plus och minus ifall de va fel kopplat, då fungerade det ett tag.

Har man bara tändningen på så fungerar allt som det ska och steg och bas fungerar.

Idag så går steget in i protect så fort man har motorn igång, flyttade jordkabeln till där batteribalken satt och slipade plåt rent (satt på batteriet förut och kabelskon hade inte kontakt på hela) Ingen skillnad. Snyggade till kabeldragningen något så att kablarna inte kan störa varandra. Fortfarande ingen skillnad. Batteriet är ett friskt 92ah batteri (ska prova byta det till ett större bara utifall att), 12 volt kommer in i steget vid tänningen på, då fungerar allt, med motorn igång får det 14 volt och med allt av får det 13 volt.

Remoten sitter med en strömtjuv på baklyset. Sitter en hög-lågnivåomvandlare från biltema som tar signal från bakhögtalarna. Kablarna från hög-lågnivåomvandlaren sitter påskarvade på förlängningar som sitter på bakhögtalaren. På några ställen är det strömtjuvar då jag fick slut på skarvhylsor, om det kan göra någon skillnad.

Vad kan vara fel? Fattar inte vart det felar. Om steget är bränt/trasigt borde det väl inte fungera alls?

Tack på förhand för svar!

Sök